(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

למרות הערכות מוקדמות במערכת לפיהן מחירה של יונדאי איוניק אלקטריק יעמוד על כ-140-150 אלף שקלים, כלמוביל פותחת את שנת 2019 ומדווחת על מחיר מעט גבוה יותר - 160 אלף שקלים. האיוניק החשמלית יוצאת היום (ראשון) לדרך באולמות המכירה ותחזק את גרסתה הקונבציונלית שההפכה בשנה היוצאת לנמכרת ביותר בישראל עם יותר מ-10 אלפים מסירות ויותר מ-17,500 יחידות מאז החל שיווקה בדצמבר 2016.

האיוניק אלקטריק, עליה תוכלו לקרוא בהרחבה במבחן שנערך כאן ב"עולם הרכב" לאחרונה, מצוידת במנוע חשמלי המפיק 120 כ"ס ו-30 קג"מ, בחיבור אל סוללות ליתיום איון פולימר 28 קילוואט, אותן ניתן להטעין ב-3 דרכים: עמדה חיצונית מהירה תזין את הסוללות בפרק זמן של כחצי שעה (עד 80%), עמדה מהירה יותר (100 קילוואט) תעשה זאת ב-23 דקות, עמדת טעינה ביתית 32 אמפר ב-4.5-5 שעות ושקע ביתי 16 אמפר בזמן טעינה של 8 שעות. לאיוניק אין תיבה רגילה כי אם בקרה ממוחשבת ("הילוך אחד") בעלת 4 מצבי נעילה (חניה, הילוך אחורי, סרק ו-נהיגה). טווח הנסיעה הממוצע בתנאי יצרן בין טעינות עומד על 280 ק"מ ואת התאוצה ל-100 קמ"ש תסיים איוניק אלקטריק ב-10 שניות ועד מהירות מרבית של 165 קמ"ש.

ג'ינרג'י משיקה עמדות טעינה לרכב חשמלי בקניון M הדרך

האיוניק שומרת על מידותיה של אחותה עם אורך של 4.47 מ', רוחב של 1.82 מ', משקל 1.4 טון ובסיס גלגלים של 2.70 מ'. כן היא מצוידת במקבץ מערכות הבטיחות האקטיביות בהן בלימה אוטונמית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב. באבזור התקני של האלקטריק כמעט כל מה שנהוג למצוא ברכב משפחתי: מסך ראשי בגודל 8 אינץ' עם בקרת יונדאי קונקטד-קאר מובנית עם אפליקציות WAZE, חניה וכדומה, שקעי USB, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת LED מלאה, לוח מחוונים דיגיטלי, חישוקי 16 אינץ', חיישני אורות ואמצעי נוחות נוספים כמו מושבים בעלי כיוון חשמלי. 

מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, דוידי פיאמנטה מסר: "אנחנו נמצאים בתחילתו של עידן תחבורתי חדש. ה-איוניק אלקטריק הינו סנונית ראשונה בקטגוריית החשמל שנשיק השנה... אנו מצפים למסור כמה מאות רכבי איוניק חשמליים".

לרכב מסגרת אחריות של 5 שנים ו-7 שנים על המערכת החשמלית.

 בתוך כך, מפרסמת כלמוביל את מחיריה המעודכנים לשנת הדגם 2019.מפילוח הערכים מתבהר כי ברוב הדגמים חל ייקור סמלי שנע בין 1,000 ל-2000 שקלים, למעט בגרסה הבכירה של קונה טורבו במהדורת 'סופרים', שמחירו זינק ב-3,000 שקלים ל-143 אלף שקלים.

כך למשל, עלותה של יונדאי i10 עומדת על 82 אלף שקלים בגרסת Open sky. הגרסה המאובזרת ביותר של יונדאי i20 החדשה תומחרה ב-109 אלף שקלים, יונדאי i30 החדשה החל ב-132 אלף שקלים, יונדאי איוניק היברידית ב-137 אלף שקלים, יונדאי סונטה היברידית ב-168 אלף שקלים. בגזרת הג'יפונים עומד מחירו של יונדאי קונה בגרסת בסיס על 136 אלף שקלים, יונדאי טוסון החל ב-150 אלף שקלים, יונדאי סנטה פה החדש החל ב-250 אלף שקלים.  

עוד מוסרים מהיבואנית כלמוביל כי מחירון מיצובישי החדש כולל גם הוא התייקרות ממוצעת רוחבית של כ-1,000 שקלים לכל היותר, להוציא הטנדר טרייטון שמחירו התייקר בשיעור מעט יותר גבוה.

 

 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!