שתי מכוניות "מנהלים" (משפחתיות גדולות) שהושקו בישראל ב-3 השנים האחרונות חתומות כמעט לבדן על חיזוק הסגמנט החשוב הזה במחוזותינו מול טרפת ה-SUV: אחת מהן היא סקודה סופרב המוצלחת והמכונית השניה היא יונדאי סונטה הייבריד. האחרונה הצליחה לפרקים ממושכים להתייצב במקום הראשון בטבלת המכירות בארץ בהפרשים קטנים מהכרכה הצ'כית האלגנטית עם חילופי מקומות מדי פעם, אבל מתיחת הפנים האחרונה של סונטה ב-2017 כבר אותתה למעשה על כיוון מהפכני בהמשך הדרך.
יונדאי תכננה להציג את הסונטה 2020 בתערוכת הרכב בניו-יורק בחודש הבא, אולם כפי שקורה יותר ויותר בזמנים אלו היא מנסה להקדים את הבכורה העולמית שלה בפני קהל עם דחיפה אגרסיבית למרשתת שמספרת לנו כמעט כל מה שצריך אודות הדור השמיני. ביונדאי מבטיחים שזו המהפכה הגדולה ביותר בתולדותיה של הסדרה.
האבולוציה של הסונטה מתחילה בעיצוב דמוי קופה ("CC") שנגזר משפת עיצוב חדשה של יונדאי שנקראת "ספורטיביות חושנית". היא מבוססת על תרשימים של מכונית קונספט בשם "החוט האדום" שהוצגה בדיוק לפני שנה בתערוכת ז'נבה. הפרופורציות העגלגלות של הסונטה נשמרו אבל הגרעין העיצובי השתנה לחלוטין עם פנסים גדולים בחזית במוטיב חצי ירח על פי פילוספיה של מכונית ראווה בשם HDC-2 שהוצגה אשתקד בתערוכת בוסאן שכרוכה בגילוף של קורת תאורה דינמית שמתחברת עם הקצה העליון של תא המטען (בהשראת הונדה סיוויק?). היא ללא ספק תהיה בולטת יותר מקודמתה בכבישים עם שפע קימורים וקפלים.
הסונטה החדשה מרווחת מקודמתה, אם כי הצמיחה במידות נראית סמלית; היא ארוכה יותר ב-4.4 סנטימטרים, רחבה ב-2.5 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלה גדל ב-3.5 סנטימטרים ל-2.84 מ'. שינוי גדול עוד יותר טמון בחלל הנוסעים של הסונטה שפותח בהשראת מטוסי קרב חמקניים; שלד הקונסולה נראה כעת הרבה יותר "נקי" ואסתטי עם מסך מגע בעל אינטגרציה של צג גדול וצג קטן שמשתלב עם המפלס העליון ותורם לתחושת המרחב של הנהג והנוסע בשורה הקדמית. תורמת לכך גם ידית ההילוכים החדשה בשיטת shift by wire (ללא חיבור מכני). פרט לכך, הסונטה תאובזר בריפודים מהודרים יותר והיא תהיה עמוסה במערכות הגנה חכמות.
לסונטה תהיה גם תאימות חכמה עם הטלפונים הסלולרים בדמות מערכת שנקראת NFC, ראשי תיבות ל-Near field communication. מערכת זו מנהלת "דיאלוג" עם המכונית באמצעות אפליקציה מיוחדת שיונדאי פיתחה כדי לאפשר לנהג לנעול את הרכב או לפתוח אותו ללא צורך במפתח. מעניין יהיה לראות כיצד יתמודדו ביונדאי מול פצחנים שיאתגרו את הקידוד של הטכנולוגיה הזו.
סימן שאלה עוד נותר לגבי המנועים שישרתו את הסונטה 2020; ליונדאי יש כיום מגוון יחידות כוח מעניינות, וסבירות גבוהה שהמנוע ההיברידי העיקרי שלה יזכה לעדכון מסוים בעקומת הכוח כדי לשפר את הביצועים שלו ואת צריכת הדלק. נזכיר כי בארה"ב משווקת גם גרסת פלאג-אין PHEV של הסונטה ההיברידית עם טווח נסיעה של כ-50 קילומטרים על הסוללה בהספק משוקלל של 202 כ"ס. מנוע זה עשוי להמשיך גם לדור השמיני יחד עם מנוע ה-2.0 ל' המוכר לו 193 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות.
מיבואנית יונדאי לישראל 'כלמוביל' נמסר ל"עולם הרכב" כי הסונטה 2020 תגיע לארץ בסוף השנה הבאה.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!