גולשי האינטרנט שהשתתפו בקמפיין המשותף של הוועד האולימפי בישראל וסמסונג ישראל לבחירת הקמע למשלחת ישראל למשחקים האולימפיים בלונדון 2012, בחרו ב-'שפיציק' כבובת הקמע האולימפית של המשלחת.הישראלית.
סמסונג ישראל שחתמה לא מכבר על הסכם חסות למשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בלונדון , היא הספונסר הבינלאומי הראשון המעניק חסות למשלחת הישראלית. סמסונג העולמית היא אחת מה -Top Sponsors הבינלאומיים של המשחקים האולימפיים עד שנת 2020 .
בהצבעה שהתנהלה ברשת במשך עשרה ימים השתתפו 5,043 מצביעים. שפיציק זכה במירב הקולות עם 1,801 מצביעים. אחריו במקום השני שמשון הגיבור עם 1,366 קולות.
במקום השלישי סמי הצבר עם 1,187 קולות, במקום הרביעי סימונה הדוכישוף עם 426 קולות ואחרונה דבי הדבורה עם 263 קולות. את הקמפיין של הוועד האולימפי בישראל וסמסונג הובילו משרד הפרסום ליאו ברנט ואידיאולוג'יק מקבוצת פובליסיס ישראל. המאייר מורן קל.
שפיציק הצבר הוא סמל מובהק וגאה לישראליות. חייכן, ידידותי מאוד, שופע חום ובטוח בעצמו. מעבר לכך, השפיצים שלו מזכירים את סגולותיו של צמח המדבר המיוחד, שיודע להתמודד ולנצח בכל מצב.שפיציק חזק, עיקש ומפגין עמידה איתנה גם בתנאים הקשים ביותר וזה בדיוק מה שנדרש מספורטאי ברמות הכי גבוהות.
בקרוב תיוצר דמותו של שפיציק בבובת ענק שתשלב באירועי הוועד האולימפי בישראל, ויופקו מוצרים נילווים כמרצ'נדייזינג עם דמותו של שפיציק.