מיכאל שומאכר, גדול הנהגים שידע ענף הפורמולה 1, הצטרף בחודש אוקטובר האחרון למצעד המקטגרים שקבעו כי סבסטיאן פטל הוא הנהג הטוב ביותר בעולם וככל הנראה, הולך להיות גם הגדול ביותר, כזה שינקה מספרי השיאים את מה ששומי עבד כל-כך קשה להשיג.
"אני גאה לראות את הנהיגה של סבסטיאן. הוא באמת משהו מיוחד, פייטר, אחד שיודע לנצל הזדמנויות. זה מחמם את הלב לראות מה שהוא עושה על המסלול. מדי פעם אני גם מרגיש קצת גאווה פנימית שאני משמש דמות לחיקוי בשבילו", אמר שומאכר שראה איך שמו מוזכר באותה הנשימה עם אלוף העולם הטרי אחרי שפטל הבטיח לעצמו תואר שני ברציפות כשלעונה עוד ארבעה מירוצים.
מיהו איש השנה שלכם? לחצו כאן, דרגו ותוכלו לזכות במכשיר מוטורולה RAZR.
העונה הסתיימה לה חודש וחצי לאחר מכן, פטל התייצב על הדוכן בסאו פאולו והוכתר הפעם באופן רשמי. לצידו על הפודיום עמד אלוף העולם לשעבר, ג'נסון באטן, שרק לפני שלוש שנים מצא את עצמו באותו המצב.
הוא לקח אז את האליפות כנהג בראון GP, אך אף אחד לא הכתיר אותו כיורש של שומאכר. טענו אז שחוסר התחרותיות של מקלארן ופרארי היא זו שהפכה את באטן לאלוף העולם ולא משהו אחר.
את הביקורות באטן הדף ובשתי העונות שלאחר מכן הוכיח שהאליפות שלו לא היתה מקרית. אלא שהשנה, כך נראה, הוא גם יישם והציג עונה מרהיבה שהסתיימה עם 270 נקודות דירוג והמקום השני.
אלא שסבסטיאן פטל השאיר אותו בצילו, אך סביר להניח שאם פטל היה נוהג על הרכב של באטן, הוא לא היה משחזר את אותם ההישגים. הבריטי של מקלארן הוכיח בכל מירוץ מחדש שיש לו איכויות שלפטל אין, למשל, תכנון מירוץ.
האסטרטגיה של באטן, פרי מוחו ולא של מהנדיסיו בדומה לאלוף העולם של רד בול, היא זו ששמה אותו בטבלה מעל נהגים הנתפסים כטובים יותר (פרננדו אלונסו, לואיס המילטון), או בעלי רכבים טובים יותר (מארק וובר).
"ג'נסון הוא אסרטג נהדר, אני לא חושב שיש מישהו בסבב שמגיע לרמות שלו. הוא מנהל את המירוצים שלו בצורה נפלאה וצריך לפרגן לו על כך", אמר פטל בעצמו כאשר ראה אותו מנצח במירוץ מונטריאול בקנדה.
העונה החדשה תתחיל במרץ 2012 כאשר במקלארן ובפרארי מבטיחים שינויים מרחיקי לכת ברכבים שלהם, כאלו שיאפשרו לשתיהן להיות הרבה יותר קרובות בזמנים לרד בול, וזה בדיוק מה שג'נסון צריך.
"המקלארן שלי תחרותית מאוד, אבל חסר לנו עוד משהו אחד קטן. הזמנים של רד בול בעונה הזו היו בלתי נתפסים, הם שלטו בכל מקצי הדירוג וכתוצאה מכך גם בכל המירוצים. סבסטיאן נהג נהדר עם רכב נהדר לא פחות", אמר באטן לאחר מירוץ סיום העונה.
ולצד כל אלו, אין ספק שהמאפיין המרכזי של סוף עונת 2011 היתה התאגדות אנשי הספורט המוטורי נגד הגרמני שספג ביקורת גדולה מכיוון שקיילי השובבה שלו נחשדה לא אחת כמכונית "מסריחה", בזמן שבאטן רק זכה לביקורת חיובית על כך שסיפק את הסחורה מירוץ אחרי מירוץ.
מיהו איש השנה שלכם? לחצו כאן, דרגו ותוכלו לזכות במכשיר מוטורולה RAZR
סביר להניח שאם השניים היו נוהגים על אותו הרכב, האליפות של פטל לא היתה כל-כך חלקה ובאטן היה מצליח לתת לו פייט גדול הרבה יותר, אולי גם לזכות. אבל בספורט המוטורי אי אפשר לשחק בנדמה לי, הרבה בגלל שלרכב משקל משמעותי.
באטן היה הנהג הטוב ביותר ב-2011, אך לא עם התנאים הטובים ביותר. לפחות הוא יכול להתנחם בכך שמה שהוא מרגיש עכשיו, פטל הרגיש שנתיים קודם לכן. ומי שמצפה לקרבות אלונסו-פטל ב-2012, טועה, זו שוב תהיה השנה של הבריטי נגד הגרמני. ושהרכב הטוב ביותר ינצח.
כתבות קודמות בסדרה
השער הגדול והשער הגדול עוד יותר של שנת 2011
"לפי השנה האחרונה, בלייק ינצח את בולט בלונדון"
הכוכבים שנותרו בצילו של הכוכב האמיתי ב-2011
פרגוסון המאמן ב-2011, אבל אז הגיע גוארדיולה
ריאל חלמה על 2011, ברצלונה הפכה אותה לסיוט