רכבי מרוץ. בקרוב בישראל (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
רכבי מרוץ. בקרוב בישראל (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

החל מהיום (שלישי) מותר לייבא רכבי מרוץ לישראל. כך נקבע היום בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, שסיימה סחבת של קרוב לשש שנים בנושא יישום חוק הנהיגה הספורטיבית. המהלך מאפשר קיום אירועי ספורט מוטוריים בישראל.

השרה לימור לבנת, שקידמה את הנושא בשנתיים האחרונות לאחר כניסתה לקדנציה שניה, יכולה לזקוף לעצמה הישג בהחלט משמעותי. יוסי ניסן, מחלוצי הספורט המוטורי ומנהל רשות הנהיגה הספורטיבית, החמיא ללבנת: "מאז שהשרה נכנסה לתפקיד הענף מתקדם ובעזרת השם נראה בקרוב מרוצים בישראל".

לואיס המילטון. סוף שבוע מאכזב (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
לואיס המילטון. סוף שבוע מאכזב (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

אישור התקנות מסמיך את הרשות לנהיגה ספורטיבית במשרד הספורט לאשר יבוא אישי ומסחרי של כלים תחרותיים וחלפים לטובת העוסקים בענף הספורט המוטורי בישראל.

כעת נותר להשלים את נושא הביטוח. עד כה העמידו חברות הביטוח, הדורשות סכומי עתק, רף גבוה מדי לביטוח הרכבים. ניסן יפגש עם נציגי חברת הביטוח הראל במטרה לפתור את הנושא.

אילת (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
אילת (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

מי שהצליח לפתור את נושא הביטוח הוא היזם בועז מאירי, שמתכנן לערוך בנובמבר באילת את הפקת הספורט המוטורי הגדולה שהתקיימה אי פעם בישראל, כולל מרוץ פורמולה רנו ומצא חברה שתסכים לבטח את הרכבים והאירוע כולו.

לאחרונה הודיע גם משרד הספורט על תוכנית להקמת פארק מוטורי בנגב, בעלות של כ-100 מיליון שקל ובשיתוף המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התיירות ומינהל מקרקעי ישראל.