ההבדל העיקרי ב-29 הוא יכולת הטיפוס, לגלגל הגדול יתרון גדול בטיפוס.
בזמן טיפוס ה-26 קופצות יותר. כתוצאה מהקפיצות, יש אובדן אנרגיה. במקביל התנועתיות של הקפיצות גורמות לגלגל האחורי להחליק או לאבד אחיזה בעליה משופעת .
התנועה של ה-29 איטית יותר. התנועה האיטית מאפשרת רכיבה אפקטיבית יותר. הגלגל הגדול בולע הכל, הבורות הקטנים פחות מורגשים וכך בעצם מתאפשרת אחיזה טובה יותר וטיפוס קל יותר בשיפועים גדולים.
ב-26 קל להאיץ. קשה לשמור על האנרציה בזמן טיפוס.
ב-29 הטיפוס שונה לחלוטין. צריך לפדל קבוע ועגול והם יקחו אותכם למעלה בכח האינרציה.
זה כמובן תלוי בנפח הריאות שלכם