ההבדל העיקרי ב-29 הוא יכולת הטיפוס, לגלגל הגדול יתרון גדול בטיפוס.  

בזמן טיפוס ה-26  קופצות יותר. כתוצאה מהקפיצות, יש אובדן אנרגיה. במקביל התנועתיות של הקפיצות גורמות לגלגל האחורי להחליק  או לאבד אחיזה בעליה משופעת .

התנועה של ה-29 איטית יותר. התנועה האיטית מאפשרת רכיבה אפקטיבית יותר. הגלגל הגדול בולע הכל, הבורות הקטנים פחות מורגשים וכך בעצם מתאפשרת אחיזה טובה יותר וטיפוס קל יותר בשיפועים גדולים.

ב-26  קל להאיץ. קשה לשמור על האנרציה בזמן טיפוס.

ב-29 הטיפוס  שונה לחלוטין. צריך לפדל קבוע  ועגול והם יקחו אותכם למעלה בכח האינרציה.


זה כמובן תלוי בנפח הריאות שלכם