אחת מהעונות הגדולות של הפורמולה 1, על פי המסתמן, יצאה אתמול (ראשון) לדרך ויממה בלבד לאחר המרוץ הראשון בבחריין בו זכו נהגי פרארי, פרננדו אלונסו ופיליפה מאסה, בשני המקומות הראשונים, הרוחות סוערות.
מעבר לשינוים בקבוצות, פרסונלים וגם טכניים, עונת הפורמולה שנפתחה הציבה בפני הנהגים והקבוצות אתגרים נוספים, כמו איסור התדלוק לאורך המרוץ כולו, דבר אשר פגם משמעותית באפשרויות של הנהגים לייצר עקיפות, אולי הדבר המרכזי שהופך את הפורמולה 1 לענף תחרויות הרכב המרגש ביותר.
החוקים החדשים גם מגבילים את החלפת הצמיגים, דבר אשר קרה לא מעט עקב הסיבה שספקית הצמיגים, ברידג'סטון, החליטה להוריד משמעותית את הכמות שמועברת לכל קבוצה בגלל הפסדים כספיים.
למעשה, העשירייה הראשונה שפותחת את המרוץ מחויבת לזנק עם הצמיגים איתם סיימה את מקצה הדירוג, ובנוסף על כל נהג וקבוצה להשתמש תוך כדי המרוץ הן בתרכובת הרכה והן בתרכובת הקשה, מה שמגביל גם אסטרטגיות עצירה כאלו ואחרות.
תוסיפו את זה לעובדה שאין עצירות תדלוק, וכל רכב מחויב לזנק עם כמות דלק שתספיק למרוץ שלם (מה שהופך את הרכב לכבד משמעותית), וקיבלתם תוצאה די עגומה ומרוצים שלמים שהסיכוי לעקוף בהם פשוט קלוש.
בבחריין הדבר בלט עוד יותר, כאשר העקיפות היחידות שבוצעו בתוך העשירייה הראשונה קרו בעקבות תקלות מכניות, כפי שחווה סבסטיאן וטל (רד בול רייסינג) שהוביל במשך 34 הקפות עד אותה תקלה ששלחה אותו למקום הרביעי ויצרה שינוי משמעותי בדירוג. אלמלא אותה תקלה, התוצאות בבחריין היו זהות לאלו של מקצה הדירוג.
מיכאל שומאכר, אשר חזר לזירת המרוצים בגיל 41 כנהג מרצדס GP, יצא בגלוי נגד התקנות החדשות: "עקיפות היו פשוט בלתי אפשריות אלמלא טעות של נהג כזה או אחר. האקשן היחיד שצופים יקבלו בעקבות התקנות האלו זה עקיפות מטעויות ולא יותר".
"רואים שרוב הקבוצות הסתדרו עם התקנות החדשות על הצמיגים, לי זה היה קצת קשה יותר", הודה שומי. "אבל אחרי שלוש שנים בחוץ, זה רק טבעי שאני אצטרך להתרגל לשינויים ולהרכיב את עצמי מחדש חתיכה אחר חתיכה".
גם הזוכה במרוץ בחריין, פרננדו אלונסו, התייחס לחוקים החדשים: "בלי עצירות תדלוק ועם טנק מלא לאורך הנסיעה כולה, יהיה מאוד קשה לעקוף. אז אחרי ההקפה הראשונה, שם עוד יכולים לקרות שינויים בגלל הזינוק, שום דבר לא ישתנה פחות או יותר, אלא אם יקרו תקלות בלתי צפויות כפי שחווה וטל אמש".
אלוף עולם נוסף, לואיס המילטון, הוסיף: "אתה עולה עם טנק דלק מלא, עושה עצירה אחת במהלך המרוץ כולו ומשם זאת פשוט או יותר רכבת אחת שנעצרת בדגל השחור-לבן. שום דבר לא יכול להשתנות, הכול מונוטוני".
ג'נסן באטן, חברו של המילטון למקלארן ואלוף העולם הנוכחי, סיכם: "הסיכוי הכי טוב שלך לעקוף זה בזינוק. אני מקווה שהקבוצות יגבשו אסטרטגיות מפתיעות, אחרת כל מרוץ יהיה אותו הסיפור וזה יוציא את כל הרגש והעוקץ מהפורמולה 1".