מרוץ מלזיה נערך הבוקר (ראשון) ואחרי הדרמה של מקצה הדירוג, שהובילה לכך שכל הנהגים הבכירים יזנקו מהמקומות האחרונים, קיבלנו דרמה נוספת במרוץ עצמו. מכוניות הרד בול לא פישלו ועקיפה אחת בפתיחה של וטל על וובר, הספיקה לו כדי לזכות במרוץ.
האוסטרלי סיים במקום השני ורוזברג בשלישי, אך הסיפור הגדול היה של אותם נהגים בכירים, המילטון ומאסה שקפצו לניקוד, כמו באטן. וגם היתה טרגדיה קלה לאלונסו, כאשר הקפה לסיום הוא עקף את באטן, אך גמר את המנוע תוך כדי ואת המרוץ.
בניגוד למקצה הדירוג, הפעם הגשם עשה חסד עם המתחרים ולא הופיע. מארק וובר, שזינק ראשון ראה את חברו לקבוצה, סבסטיאן וטל, קופץ מהמקום השלישי כדי לעקוף אותו בפתיחתה ולקחת את ההובלה.
לואיס המילטון ופיליפה מאסה קפצו שבע מקומות בדירוג עד ל-13 ו-14, כשגם אלונסו, מצידו, נצמד לחברו לקבוצה במקום ה-15 כשכל הנהגים הבכירים, יחד עם באטן אלוף העולם, עושים מאמצים גדולים להכניס את עצמם לעשירייה הראשונה ולניקוד לאחר שזינקו מהמקומות האחרונים בגריד.
עשר הקפות בתוך המרוץ ומיכאל שומאכר, שהיה במקום השישי באותם הרגעים, נעצר לפתע והמנוע שלו שבק חיים ובכך הוא סיים את חלקו מוקדם מהרגיל. הפרישות של נהגים בעשירייה הראשונה וגם כניסות מוקדמות לפיטס שירתו את המילטון, אלונסו ומאסה.
הנהג הבריטי, שעשה חייל ולא הפסיק לעקוף, התבצר לו במקום השישי, כאשר נהגי פרארי, מאסה ואלונסו, נכנסו למקומות 8 ו-9 והבטיחו לפחות באופן זמני ניקוד. בינתיים בצמרת, סבסטיאן וטל המשיך להגדיל את הפער מחברו, מארק וובר ורכבי הרד-בול לא איכזבו נכון לאותם הרגעים ושרדו את הלחץ של המרוץ.
וטל נכנס ראשון לרחבת הטיפולים ויצא טוב, אחריו נכנס וובר, אך פטיש האוויר שחיבר את הצמיג לרכב נתקע ועיכב את האוסטרלי משמעותית, מה שעלה לו ביציאה חזרה למקום השלישי בלבד. לואיס המילטון, שטרם נכנס לרחבת הטיפולים וזינק במקום ה-20, היה באותו הרגע כבר במקום השני.
אחרי ההקפה ה-39 הכל התבהר. כל הנהגים כבר נכנסו לרחבת הטיפולים, יצאו על צמיגים רכים והמרוויח הגדול בכלל מכל הסיפור היה ג'נסון באטן, שהיה ראשון להיכנס בהקפה די מוקדמת וברגע שכל הנהגים ביצעו את העצירה שלהם, קפץ אט-אט ממקום 16 עד למקום השמיני.
באותו הרגע, המצב בצמרת היה כפי שהיה בפתיחה, כאשר וטל ראשון, וובר שני ורוזברג שלישי. המילטון, באטן, מאסה ואלונסו איישו את מקומות 6-9 בהתאמה והיה ברור שדרמות גדולות לא עומדות לקרות, אלא אם נצפה בטעות קשה של נהג או תאונה.
המילטון התחיל להגביר מהירות והתיישב על סוטיל מפורס אינדיה, שהיה במקום החמישי. למרות זאת, העקיפה הכי משמעותית היתה של מאסה, שעקף את ג'נסון באטן ועלה למקום השביעי על חשבון אלוף העולם.
הקפה לסיום פרננדו אלונסו יצא לעקיפה על באטן, עקף ונזרק החוצה כשהמנוע שלו החליט שמספיק לו. וטל זכה במרוץ, וובר חברו לקבוצה סיים שני, רוזברג שלישי. המילטון ומאסה ישמחו ממרוץ נהדר במקומות 6 ו-7 אחרי שפתחו במקומות 20 ו-21.
דירוג הנהגים לאחר מרוץ מלזיה:
1. פיליפה מאסה (פרארי) – 39 נקודות.
2. פרננדו אלונסו (פרארי) – 37 נקודות.
3. סבסטיאן וטל (רד בול) – 37 נקודות.
4. ג'נסון באטן (מקלארן) – 35 נקודות.
5. ניקו רוזברג (מרצדס) – 35 נקודות.
6. לואיס המילטון (מקלארן) – 31 נקודות.
7. רוברט קוביצה (רנו) – 30 נקודות.
8. מארק וובר (רד בול) – 24 נקודות.
9. אדריאן סוטיל (פורס אינדיה) – 10 נקודות.
10. מיכאל שומאכר (מרצדס) – 9 נקודות.