הפורמולה 1 עומד בפני אחד המעברים הגדולים ביותר שלו בשנים האחרונות לאחר שפורסם כי אלוף העולם, ג'נסון באטן, שנהג עבור קבוצת בראון, סיכם עקרונית לשלוש שנים במקלארן.
ע"פ ה"גארדיאן" מדובר בחוזה של ששה מיליון ליש"ט לעונה, שיכפיל את שכרו של הבריטי, כאשר לא נתקבלה עדיין שום תגובה מהיצרנית או מהנהג. באטן בן ה-29 ביקר במפעלים של מקלארן בשבוע שעבר וקיבל הדרכה, ואם יחתום סופית תהיה למקלארן נבחרת חלומות ביחד עם אלוף עולם לשעבר, לואיס המילטון.
המעבר יכול להיות מובן מאוד בעקבות הידיעות שפורסמו על כך שענקית הרכב הגרמנית, מרצדס, תרכוש 75 אחוזים מהקבוצה הבריטית, בראון ג'פ, ובכך תועבר רוב השליטה לידיים הגרמניות.
בראון, שזכתה בתואר אלופת היצרנים בסבב הפורמולה 1 בשנת 2009, מכרה אתמול נתח ענק למרצדס, כך שסיכוייו של באטן לעבור למקלארן גבוהים מתמיד.
בראון פתחה את העונה הנוכחית כקבוצה חדשה בסבב כאשר האקס מפרארי, רוס בראון, עמד בראש הקבוצה. לרשותו עמדו שני נהגים: האחד ותיק בדמותו של רובנס באריקלו והשני פחות מפורסם - ג'נסון באטן.
אך באמצעות מכוניות מדהימות ואסטרטגיה מצוינת של האסטרטג מספר אחד, רוס בראון, הצליחה הקבוצה החדשה שקמה על חורבותיה של הונדה, לזכות הן באליפות היצרנים והן במקום הראשון באליפות הנהגים. ריצ'רד ברנסון, המולטי מיליונר האנגלי, נחלץ לעזרת הקבוצה והפך למשקיע הראשי באמצעות חברת VIRGIN שבבעלותו.
למרות שבאטן הוכיח שהוא מועמד ראוי, הוא עדיין לא זכה לחוזה חדש בסבב הפורמולה ואפילו עדיין לא קיבל את הבונוסים שהובטחו לו במהלך השנה, מה שגרם למירמור אצל הבריטי בזמן האחרון.
אם יעבור באטן למקלארן, מקום שעד לא מזמן היה שמור לקימי רייקונן, הנהגים של בראון יהיו ניקו רוזברג וניק היידפלד שקבוצתו ב.מ.וו פרשה מהסבב.
מנכ"ל בראון, ניק פריי, אמר כי הוא עדיין מקווה שבאטן יישאר בקבוצתו, אבל הבהיר שמכירת הקבוצה למרצדס לא אומרת שכעת "יזרקו" יותר כסף על הנהג: "שוחחנו עם ג'נסון על משכורת שנראית לנו סבירה, ואנו לא נשנה את הצעתנו. אני מקווה שהוא יהיה אתנו בשנה הבאה, עבדנו יחד כמה שנים טובות וזכינו ביחד באליפות העולם. יש לנו תקציב לפיו אנו עובדים, ואם נצטרך להוציא אותו על מטרה אחת, לא נוכל להוציא על דברים נוספים".