עדיין מוקדם אמנם לשים את שמו בין שמותיהם הגדולים של נהגי הפורמולה 1 כמו ג'נסן באטן, פרננדו אלונסו, קימי רייקונן ולואיס המילטון, אבל גם למדינת ישראל יש נציג בסבב מירוצי הפורמולה רנו.
קוראים לו אלון דאי, הוא בן 17 בלבד, והוא הוכתר לאלוף אסיה לעונת 2009. הנהג הצעיר סיים ראשון במירוץ האחרון מתוך סדרה בת 12 מירוצים במסגרת אליפות אסיה, סדרה ארוכה וקשה אשר בסופה הוא מחזיק בגאווה את דגל ישראל מעל במת המנצחים.
במקום השני, ומי שהיה יריב קשוח לאורך כל המירוץ, ניצב לואיס סה סילבה מאנגולה, שניצח במירוץ האחרון, אך לאור התוצאות הטובות של הישראלי לאורך כל העונה ובמירוץ הנוכחי, סיים רק אחרי דאי. אל המקום השלישי הגיע צ'אי צ'אנג.
אליפות אסיה בפורמולה רנו הינה הקטגוריה הבכירה ביותר של מירוצי המכוניות באסיה. אלון דאי הוא חלוץ נהגי הפורמולה רנו בישראל והתקווה הגדולה שלנו במירוצי הפורמולה הבין לאומיים. אלון עמד בציפיות והודה לכל התומכים והמלווים מהארץ ומהעולם בהתרגשות.
ממסלולי הקארטינג באשדוד לאליפות אסיה - דרכו של דאי לפסגה
דאי גדל באשדוד, החל בתחביב המירוצים שלו בגיל 10 כשאביו לקח אותו למסלולי קארטינג שם הבין כי זה מה שירצה להיות כשיהיה גדול. מאז הוא השתתף במספר לא מבוטל של מירוצים ואף הגיע להישגים מרשימים יחסית לגילו.
בשנת 2008 יצא לסבב מירוצים בהונגריה והחל להשתתף בפורמולה רנו. רק כדי שנבין, מכוניות הפורמולה רנו דומות מאוד למכוניות הפורמולה 1 שאנו מכירים, אך משקלן והספקי כוח הסוס נמוכים במעט. למכונית הפורמולה רנו 144 כוחות סוס ומשקל כולל של 490 ק"ג.
בעונה הנוכחית השתתף דאי בסבב הפורמולה רנו של אסיה ולא פעם עמד על הפודיום כשההימנון הלאומי מושמע ברקע והדגל הישראלי מונף. אמנם סבב זה זוכה פחות לחשיפה בארץ, אך בעולם ישנם מאות אלפי מעריצים העוקבים בקפידה אחרי הנהגים.
אלון מתחרה עם גדולים וחזקים ממנו, אך עושה חיל הרבה יותר מהם. אחיו ואביו נוהגים לנסוע איתו לכל המירוצים בחו"ל ונותנים לו רוח גבית חזקה על מנת שימשיך ויצליח להביא עוד תארים ולהגיע לסבב הנחשק ביותר, הפורמולה 1. אמו דווקא מעדיפה להישאר בבית ולצפות בו על גבי מסך הטלוויזיה בגלל הפחד שמא יקרה לבנה משהו.
חשוב לציין כי דאי מתחרה ללא ספונסרים, אך למרות הקשיים מצליח הצעיר הישראלי לעשות כבוד למדינה. אולי לאור הצלחותיו המסחררות בחו"ל סוף סוף יאושר וייצא לדרך החוק המוטורי ונזכה לבנות ולארח בארץ מירוצים ולהיות חלק מהתרבות המוטורית העולמית.
דאי קיבל הזמנה לטסט במסלול בספרד בפורמולה 3.5 WSR, הקטגוריה שלפני פורמולה 1. לטסט מוזמנים 13 הנהגים הטובים בעולם בקטגוריה של פורמולה רנו 2000.