כנראה שרק בשנת 2020 דבר כזה יכול לקרות. לראשונה בהיסטוריה של הגרנד טור, שני רוכבים יגיעו לקטע המכריע עם זמן זהה. זה קרה בקטע ה-20 בג'ירו, כאשר טאו גאוגן הארט הבריטי ניצח את ג'יי הינדלי האוסטרלי בעלייה המפורסמת לססטרייר. שני הרוכבים הגיעו בזמן זהה לקו הסיום (190 ק"מ מאלבה).
המשמעות היא שבזכות זמני הבונוס, הינדלי תפס את ההובלה ולקח את החולצה הוורודה מווילקו קלדרמן שנחלש בעליה האחרונה והגיע דקה ו-35 שניות אחרי שני המובילים החדשים של הג'ירו. לפיכך, הינדלי יתפוס את ההובלה בקטע המכריע במילאנו (15.7 ק"מ, קטע אישי נגד השעון), עם זמן זהה לזה של גאוגן הארט. קלדרמן בפיגור של 1:32 דקות.
The new Maglia Rosa! @JaiHindley!
— Giro d'Italia (@giroditalia) October 24, 2020
La nuova Maglia Rosa! @JaiHindley!#Giro pic.twitter.com/i6CexuqFji
שלושת הרוכבים יזנקו אחרונים בשלב הנג"ש, כאשר גאוגן הארט נחשב לשען טוב יותר מהינדלי בעוד קלדרמן יצטרך לתת הופעה גדולה כדי לזכות בחולצה הוורודה. מי שיצא מתמונת הניצחון הכללי הוא פלו בילבאו שמדורג רביעי בדירוג, 2:51 דקות מהינדלי.
"אני לא יודע מה לומר, זה משהו שחלמתי עליו מאז שאני ילד קטן", סיפר בסיום הינדלי, "ללבוש את החולצה של המוביל בגרנד טור זו פריווילגיה. זה לא אידיאלי לקחת אותה מווילקו (חבר לקבוצה שלו) אבל זה נחמד להשאיר את החולצה אצלנו בקבוצה". גאוגן הארט אמר: "זה היה יום מדהים, סנאריו בלתי ייאמן, מזג אוויר יפה ושלב מדהים".
רוכב סטארט אפ ניישן גיא שגיב סיים במקום ה-121 אחרי למעלה מ-35 דקות מהמנצח ולפיכך ישלים את הג'ירו השני שלו בקריירה, לאחר שאת הראשון סיים ב-2018.
#Giro - GC after Stage 20 pic.twitter.com/94qXgKhaZE
— La Flamme Rouge (@laflammerouge16) October 24, 2020
#Giro - Stage 20 - Top 10 pic.twitter.com/ZWHwqkSktw
— La Flamme Rouge (@laflammerouge16) October 24, 2020
בוואלטה: דן מרטין שמר על המקום השני בדירוג הכללי, 5 שניות פיגור מפרימוז' רוגליץ'. הרוכב של סטארט אפ ניישן היה מעורב בתאונה אבל בתוך 3 הק"מ האחרונים ולכן סיים בזמן זהה לזה של הפייבוריטים. מי שניצח בשלב הוא טים ולנס (לוטו סודאל) הבלגי שהקדים ב-4 שניות את גיום מרטן (קופידיס). טיימן ארנסמן מסאנווב הגיע שלישי.
ההתרסקות של מרטין נגרמה בשל רוכב של מובי סטאר שאיבד שליטה על האופניים לפניו. האירי של סטארט אפ נאלץ לעצור בפתאומיות כדי לא להכנס בו, בעודו במהירות גבוהה לקראת הסיום. כתוצאה מכך הוא נפל תחתיו אבל למזלנו במהירות נמוכה מאד - כמעט בעמידה - וכך נמלט מפציעה למרות שרוכב אחר נחת עליו.