<p>סילבן אדמס מגיע בכל שנה לטור דה פראנס כדי לחזק את הרוכבים שלו בישראל פרמייר טק. כחובב אופניים מושבע הוא משתדל שלא להחמיץ אף מרוץ ובמקביל יש לו פרויקט אישי חשוב: ניסיון לשמור על תואר אלוף העולם במסטרס ברכיבת כביש ובנגד השעון. "כל יום אני רוכב 100 ק"מ, כמעט חצי ממה שעושים הרוכבים על המסלול האמיתי של הטור. חלק עוצרים אותי בצד וצועקים לי: "רמקו". כי אני רוכב עם החולצת קשת בענן של אלוף העולם במסטרס. זה מצחיק ונחמד", סיפר הבעלים בשיחת טלפון עם ערוץ הספורט רגע אחרי יום המנוחה הראשון של הטור.</p><p>ומה לגבי הקבוצה שלו? ישראל פרמייר טק השיגה כמה "כמעטים", כאשר פסקל אקרמן סיים שלישי בקטע הספרינטרים אמש, ודרק ג'י כמעט גנב את ההצגה וסיים שלישי בקטע החצץ ביום ראשון האחרון. הקבוצה כמובן מסמנת ניצחונות בשלבים ומקווה לעלות לפסגת הפודיום באחד מ-11 הקטעים שנותרו כדי שהטור הזה ייחשב כמוצלח מאוד מבחינתה. להזכירכם, ישראל פרמייר טק זכתה בשלושה ניצחונות בטור ב-2022 ו-2023 ומתכוונת להמשיך במסורת גם הפעם.<br /><br /><strong>מה מצב הקבוצה אחרי 10 קטעים?</strong><br />"אנחנו מראים את עצמנו ומתרחבים בכל שלב. אנחנו נוקשים על הדלת. אומנם לא הצלחנו לזכות עדיין בשלב, אבל יש לנו קבוצה טובה מאוד והכי חשוב שהיא מלוכדת והאווירה טובה מאוד. כולם פה בשביל כולם. יש לנו מספיק רוכבים שיכולים לנצח שלב בטור - דרק ג'י ופסקל אקרמן שכבר היו קרובים לניצחון ועשו פודיום, סטיבן וויליאמס, יאקוב פוגלסנג וסטיב וויליאמס בבריחות. אם אתה שואל אותי אז דרק עשה טעות כשתקף מוקדם בשלב התשיעי ואקרמן איבד מומנטום ב-150 מטרים האחרונים של הספרינטים שלו".<br /><br /><strong>איך אתה רואה את ההתפתחות של דרק ג'י?</strong><br />"אני מכיר את דרק מאז שהוא היה בן 12 ואת אבא שלו. אני ממש גאה שהצלחנו לפתח אותו. אם לא היינו מציעים לו חוזה בקבוצת הפיתוח אני לא מאמין שהוא היה היום רוכב מקצועני. הקפיצה שהוא עשה שנה שעברה בג'ירו היא מדהימה. הוא בכושר טוב ושוקל 2 קילו פחות ממה שהיה בג'ירו אשתקד. אני חושב שהוא מעדיף לנצח שלב ופחות חושב על הטופ 10, אבל גם זה אפשרי. השאלה הגדולה מה נקבל ממנו בהרים הגבוהים. הוא עדיין לא ברמה של יונאס וינגגור, רמקו אבנפול וטדיי פוגצ'אר כמובן. במצב שהוא נמצא כרגע יהיה לו קשה ללכת לניצחון בבריחות, כי הוא מדורג 10 בדירוג הכללי ויש מספיק רוכבים גדולים שלא ירצו לתת לו ללכת קדימה.</p>
גם השנה לא בחרתם ישראלי לטור. האם זו סיבה לדאגה?
"אנחנו לא עושים אפליה מתקנת. אם יהיה ישראלי שיהי ראוי להיות בטור הוא יהיה בסגל. אין לנו כוונה לזרוק את הישראלים ישר לטור ולדאוג כל יום שיעברו בשלום את השלבים כפי שהיה בעבר. נדב רייסברג השתתף השנה בג'ירו בפעם הראשונה ולצערנו נפצע בשתי הידיים שלו, כך שלא הצלחנו לראות הרבה מהפוטנציאל והכישרון שלו השנה. זה רוכב שאנחנו מאמינים בו ואולי הוא היה יכול לעשות את הטור אם היה כשיר. עודד קוגוט ואיתמר איינהורן הם ספרינטרים ולנו יש כבר את אקרמן בשביל זה. הוא יותר מנוסה וחזק מהם בשלב הזה וכמובן מסתדר עם עליות טוב יותר מהם. אני מקווה שבשנה הבאה נראה ישראלי בטור. מבחינתי נדב רייסברג הוא המועמד לכך".
איך הקבוצה מתקבלת בטור דה פראנס על רקע המלחמה ומאז ה-7 באוקטובר?
"עד עכשיו לא הבחנתי בשום דגל פלסטיני ולא במחאה. יכול להיות שהם לא יודעים על הקבוצה הישראלית כאן. בכל מקרה, אין לנו שום בעיה עם היחס של המארגנים או רוכבים בקבוצות אחרות. הקל פה ממשיך לצעוק לנו "ישראל!, ישראל!" כשהרוכבים עוברים בדרך. דיברתי עם מספר מנהלים חשובים בטור, בג'ירו ובאיגוד העולמי וכולם הביעו אמפתיה למה שעברנו כמדינה מאז ה-7 באוקטובר. הרבה ראשי קבוצות שלחו לי הודעות של סולידריות. אני רק יכול לומר לכל השונאים שלנו שהדרך הטובה ביותר להראות להם אחרת היא לנצח. זו התשובה שלנו והם לא יקחו את זה מאיתנו. ברגע שננצח השם ישראל יאמר פעמים רבות בטלוויזיה וזו אחת ההצלחות שלנו כאן כקבוצה".
"אנחנו לא עושים אפליה מתקנת. אם יהיה ישראלי שיהי ראוי להיות בטור הוא יהיה בסגל. אין לנו כוונה לזרוק את הישראלים ישר לטור ולדאוג כל יום שיעברו בשלום את השלבים כפי שהיה בעבר. נדב רייסברג השתתף השנה בג'ירו בפעם הראשונה ולצערנו נפצע בשתי הידיים שלו, כך שלא הצלחנו לראות הרבה מהפוטנציאל והכישרון שלו השנה. זה רוכב שאנחנו מאמינים בו ואולי הוא היה יכול לעשות את הטור אם היה כשיר. עודד קוגוט ואיתמר איינהורן הם ספרינטרים ולנו יש כבר את אקרמן בשביל זה. הוא יותר מנוסה וחזק מהם בשלב הזה וכמובן מסתדר עם עליות טוב יותר מהם. אני מקווה שבשנה הבאה נראה ישראלי בטור. מבחינתי נדב רייסברג הוא המועמד לכך".
איך הקבוצה מתקבלת בטור דה פראנס על רקע המלחמה ומאז ה-7 באוקטובר?
"עד עכשיו לא הבחנתי בשום דגל פלסטיני ולא במחאה. יכול להיות שהם לא יודעים על הקבוצה הישראלית כאן. בכל מקרה, אין לנו שום בעיה עם היחס של המארגנים או רוכבים בקבוצות אחרות. הקל פה ממשיך לצעוק לנו "ישראל!, ישראל!" כשהרוכבים עוברים בדרך. דיברתי עם מספר מנהלים חשובים בטור, בג'ירו ובאיגוד העולמי וכולם הביעו אמפתיה למה שעברנו כמדינה מאז ה-7 באוקטובר. הרבה ראשי קבוצות שלחו לי הודעות של סולידריות. אני רק יכול לומר לכל השונאים שלנו שהדרך הטובה ביותר להראות להם אחרת היא לנצח. זו התשובה שלנו והם לא יקחו את זה מאיתנו. ברגע שננצח השם ישראל יאמר פעמים רבות בטלוויזיה וזו אחת ההצלחות שלנו כאן כקבוצה".