יום הפכפך, דרמטי ולוהט בטור של בריטניה, שכלל עצירה של המרוץ כולו למעלה מ-20 דקות, הסתיים בעוד פודיום של הסייקלינג אקדמי והמקום השני הכללי. הדרמה החלה בצורה לגמרי לא צפויה כ-55 ק"מ לפני סיומו: הפלוטון שעט לעבר פסי רכבת בדיוק כשהמחסום הורד, כשהוא בעיצומו של מרדף אחרי הבריחה. מחצית מהפלוטון כולל כל רוכבי אקדמי שהובילו אותו, עברו בזמן, אבל מחצית מהפלוטון נותרה מאחור.
מה עושים? השופטים 'שברו את הראש', וחוקי היו סי אי (איגוד האופניים העולמי) מחייבים במקרה זה לאפשר לבריחה להמשיך לדהור. לעומת זאת, הם מחייבים לעצור רק את הפלוטון הקדמי כדי ששארית הרוכבים התקועים מאחור יצטרפו אליו. אבל החלטה כזו, לו התקבלה, הייתה משנה את פני הטור כולו ומבטיחה את ניצחון הבורחים בקלות לאור ההמתנה הארוכה של 11 דקות לחלוף הרכבת. לבסוף, חוק ההגיון ניצח. השופטים הורו גם לבריחה לעצור והחלו את המרוץ למעשה מחדש עם אותו פער מהבריחה, כמעט 4 דקות.
היה זה אכן מרוץ חדש, מאחר והבורחים נהנו ממנוחה ארוכה וכך נאלץ הפלוטון לעמול קשה הרבה יותר כדי לתפוס אותם. רוכבי אקדמי, בראשות הישראלי עומר גולדשטיין, עמלו קשות עד שלבסוף תפסו את הבריחה כקילומטר בלבד לסיום. בפיניש בעליה, סיים הספרינטר של אקדמי דוידה צ'ימולאי במקום השלישי, כשמקדימים אותו שניים מהרוכבים הגדולים בעולם: המנצח דילאן חרוננוואגן והסגן מת'יו וואן דר פואל.
"איבדתי עשר שנים מהחיים היום, רובם בעליית הסיום", הודה האיטלקי שמחזיק כרגע במקום השני הכללי במרוץ, שבע שניות אחרי המוביל מתיאו טרנטין.