מדינת ישראל תכניס בין 50 ל-60 מיליון ש"ח מאירוח הג'ירו ד'איטליה, כך טוענים היום (ראשון) מפיקי האירוע. כזכור, ישראל נבחרה לארח את שלושת ימי הפתיחה של מרוץ האופניים השני בחשיבתו בעולם, שייצא לדרך ב-4 במאי בירושלים בשלב נגד השעון ויכלול עוד שני קטעים נוספים ומישוריים מחיפה לת"א וב"ש לאילת.
עלות הפקת הג'ירו בישראל עומדת על 120 מיליון ש"ח, כאשר קרוב ל-90 מיליון יצאו מכיסו הפרטי של הפילנטרופ, סילבן אדמס, מי שגם עומד בראש הקבוצה הישראלית סייקלינג אקדמי, שתשתתף לראשונה בתולדותיה במרוץ הגראנד טור. יתר הסכום יגיע מסיוע של משרדי ממשלה, ובראשם משרד התרבות והספורט, כך שניתן לומר שהמדינה תרוויח מכל העסק (בעיקר מתיירות).
לתחרות האדירה, שבה יקחו חלק 176 רוכבים מ-22 קבוצות שונות ומתקיימת בפעם ה-101 בהיסטוריה, אמורים להגיע כ-10 אלף תיירים שימלאו את בתי המלון בירושלים, תל אביב ואילת, שם ימוקמו כמו בנקודות הזינוק (ב"ש וחיפה) מתחמי הפנינג לקהל הרחב. יממה לפני הזנקת המירוץ משער יפו בירושלים יתקיים טקס הצגת הרוכבים המסורתי בכיכר ספרא ויהיה פתוח לקהל הרחב. המארגנים מקווים שהקהל הרחב יגיע לעודד בצדי הכביש ומצפים לעשרות אלפים בנקודות תצפית טובות, כמו העליה בזכרון יעקב (קטע 2) ומצפה רמון (קטע 3) וכן בנקודות נוספות.
מבחינה לוגיסטית מדובר באחד המבצעים המורכבים ביותר ולשם כך יגוייסו 6,000 שוטרים ומאבטחים שיוצבו במסלול (50 אופנועי שיטור) עצמו וכמובן מצדדיו, כדי לדאוג שהאירוע יעבור ללא תקלות. יש לציין כי מבחינה הפקתית, יזדקקו צוותי הטלוויזיה למטוס לוויני שיעביר את התשדורת לשני ההליקופטרים שילוו את המרוץ וליתר הניידות שימצאו על הקרקע.
דני בן נעים, מנכ"ל קומטק, החברה שמפיקה את ג'ירו 2018 בישראל, סיפר: "מדובר באירוע הספורט הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל מאז ומעולם. אנחנו ערוכים מוכנים מבחינה לוגיסטית לקלוט את כל הרוכבים ואנשי הצוות שיגיעו לישראל בשבוע הבא. מצפה לכולם חוויה מדהימה".