בעוד חודש מהיום ייערך מרתון סמסונג תל אביב 2020, אירוע שכבר הפך למסורת בתחום הספורט הישראלי. זאת הפעם ה-12 שהאירוע מתקיים, והפעם יערך במתכונת גדולה וחגיגית מתמיד, כאשר למעלה ממאה אלף איש צפויים לקחת חלק באירוע.
בהפקת האירוע מספרים כי מדובר באירוע הגדול ביותר שנערך עד כה והמספרים מדברים בעד עצמם. עד כה נרשמו כ-25 אלף רצים למקצים השונים, עלייה ניכרת לעומת מספרי הרשמה בשנים קודמות והצפי הוא ללמעלה מ-40 אלף רצים. נתון מדהים עוד יותר קשור לנתוני הנשים בתחרות, כשלא פחות מ-40 אחוזים מכלל המשתתפים יהיו נשים, כמות כפולה משנים קודמות. כמו כן, לאור ביקוש ההשתפות מצה"ל, במירוץ צפויים לקחת חלק כ-1,300 חיילים שיתארחו בחינם וללא תשלום.
מוטי אמברם, מנהל רשות הספורט בת"א, סיפר: "עד היום היקף העיסוק של הנשים במרתון לא היה מהגדולים ביותר. נכון לעכשיו, 40 אחוזים מכלל הרצים צפויים להיות נשים. אנחנו מאוד רוצים להגיע ל-50 אחוז נשים ואנחנו נשיג את זה. כמו כן אנחנו שמים דגש על אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ונאפשר לכל אחד לרוץ במקצה אותו הוא מסוגל".
גם הפעם יציע האירוע, שיתקיים ביום ו', 28.02.20, מספר מקצים בדרגות שונות: מרתון, חצי מרתון, מקצי 10 ו-5 ק"מ וכן גם מרוץ אופני יד לנכים. מקצה מיוחד "מיני מרתון לילדים" יתקיים יומיים לפני האירוע הגדול, ובו יהיו שני מקצים: 500 מטר ו-1 ק"מ.
נקודת הזינוק של כלל המקצים תמוקם בשדרות רוקח בין פארק גני יהושע למרכז הירידים, משם ימשיכו הרצים למסלולים המסומנים לפי צבעים, שיבדילו ביניהם ויעברו באתרים המרכזיים של העיר תל אביב- יפו. לאורך המסלול, יעברו הרצים דרך שדרות רוטשילד, נמל תל אביב-יפו וחופי הים, טיילת רידינג, פארק גני יהושע, רחוב דיזינגוף, כיכר רבין, רחוב הירקון, רחוב אבן גבירול, יפו העתיקה ונמל יפו. המרתון יסתיים בחניון גני יהושע (מול גני התערוכה), שם יחכה לעשרות אלפי המשתתפים והמעודדים הפנינג סיום מרהיב הכולל מוזיקה, מתחמי VIP ומתחמי מכירה של מוצרים מעולם הספורט והאקטיב לייף סטייל.
האצנית, נילי אברמסקי, סיפרה: "בשנה שעברה צבטתי את עצמי, לא האמנתי שאני רצה בתל אביב. כל שנה המרתון עושה שדרוג גדול יותר ואנחנו בדרך הנכונה".
אופיר ונגמן, מנהל המרתון וסגן מנהל רשות הספורט סיפר: "יום האירוע יהיה חגיגה, מסיבה שלמה. תל אביב היא עיר חוגגת ושמחה, וכך יהיה גם המרתון. יהיה הרבה עידוד, הרבה במות, הרבה שמחה. חשוב לנו שהמסלול יעבור במקומות המסמלים את העיר, כדי שכולם וגם התיירים יראו ויהנו מהעיר הלבנה, הירקון, יפו והחופים".
"למרתון צפויים להגיע גם נציגים מחו"ל שיבחנו את התחרות. אם הכל ילך על פי התכנית אנחנו נכנס לרשימה מאוד מכובדת של מירוצים שהם חלק מהרשימה הבין לאומית" סיפר ונגמן.
עוד עניין ייחודי למרתון השנה הוא אופן נוסף בו מתבצעת התאמה לכל סוגי המתמודדים. טרם פתיחת המירוץ, כל משתתף ימלא את פרטיו האישיים בשאלון שייפתח בעת ההרשמה למרתון וגם לאחריה. השאלון יכלול 5 שאלות שייבחרו באופן רנדומלי מתוך מאגר של 30 שאלות.
השאלות יקיפו קטגוריות שונות בכדי לאפיין את המשתתף, למשל: מקום מגורים, עבודה במקום מסוים, סוגי ספורט אהובים, מאפיינים חיצוניים כמו אורך וצבע שיער ועוד. התוצאה הסופית תהיה שכל משתתף יהיה הזוכה הבלעדי בקטגוריה שתוגדר במיוחד עבורו, לדוגמא: יוכל להיות רק זוכה אחד שהוא גבר בן 37, מתגורר בירושלים, שירת בגדוד מסוים בצבא ומגדל שני כלבים.
רונן סלם, סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל מסר: "לראשונה בישראל וכנראה בעולם, המונח פרסונליות מקבל ביטוי מדויק. כתוצאה מכך כל משתתף במרתון סמסונג תל אביב יוכל לזכות בניצחון בהתאמה אישית למאפייניו באופן בלעדי, מובטח וודאי. בהתאם למסר המאפיין את סמסונג בשנה האחרונה- Do What You Can`t, אנו מעודדים את כל המשתתפים להגיע ולפרוץ את הגבולות שלהם, כל אחד בדרכו הייחודית שלו".