מסתבר שלא רק בכדורגל יש חילוקי דיעות ברמות הגבוהות. גם ענף המירוצים היוקרתי הפורמולה 1 נקלע לאחרונה למסכת של בירורים, כותרות וחילוקי דיעות.
ראשי הפורמולה תכננו זה זמן לבצע מספר שינויים על פי האסטרטגיה שלהם. בא המשבר הכלכלי הנוכחי ורק העצים את הדרישה לשינוי כאשר מנהלי המירוץ סבורים כי חשוב לרענן אותו ובעיקר לצמצם בהוצאות התפעול והשיווק המנופחות של הארגון.
שיחות רבות על כך נוהלו לאחרונה אלא שלא כל הקבוצות השייכות למירוץ הזה מוכנות לספוג כרגע קיצוצים. אחרי שלא סוכם דבר באופן מוחלט בפגישות האחרונות הודיעו קבוצות פרארי וטויוטה כי שוקלות אפילו לפרוש מהמירוץ אם הגופים המנהלים יחליטו לדבוק בשיטתם לקיצוץ עלויות. ההודעה הזו התפרשה כאיום ישיר על פורמולה 1.
מקס מוסלי, נשיא הוועד המארגן של הפורמולה (FIA) קיבל איתותים ישירים על כך מהחברות. מוסלי הציע כי בין היתר ישקלו לצמצם את המנועים מודרנים ולהשתמש במירוצים במנועים סטנדרטים. אלא פרשנים אומרים כי במקרים מסוג זה אין לחברות סיבה להשתתף במירוץ הזוכה ליוקרה רבה ברחבי העולם.
פרארי הוציאה הודעה רשמית כי היא מוכנה לעקרון של תכנון עלויות הגיוני יותר במטרה לחסוך במקומות בהם קיים בזבוז, אבל בכל הקשור לצד המקצועי היא לא מוכנה לשינויים ובפרט לא בתחום המנועים.
"כל הסיבה למרוצי הפורמולה היא המנועים היחודיים של כל חברה והיתרון הטכנולוגי שבא לידי ביטוי בכלי הרכב. אם יבטלו את זה כל עקרון הפורמולה 1 יאבד מכוחו", אמרו בפרארי.
אנשי טויוטה תמכו בעמדה של פרארי ואמרו כי "אף אחד לא מעונין במנועים אחידים לכל הקבוצות. ההנהלה יכולה להחליט מה שהיא חושבת שטוב לה – אבל שישאירו לנו את האפשרות לתחרות בין הקבוצות באמצעים שלנו".