הגרנד פרי הטוסקני הבטיח רבות, החל מהפודיום הצעיר שלקח שליטה לפני שבוע במונזה, דרך חגיגת המרוץ ה-1,000 של פרארי ועד לכך שזו הפעם הראשונה בתולדות הפורמולה 1 שהסבב מגיע למסלול המהיר שנמצא בעמק מוג'לו הציורי. למרות זאת, מה שקיבלנו בתחילת היום (ראשון) היה דווקא חגיגה של תאונות שונות ומשונות ששיבשו את הרצף של המרוץ.
בסופו של דבר לואיס המילטון השתלט על העניינים כמו שהוא רגיל ורשם ניצחון שישי העונה ומספר 90 בקריירה. עם זאת, ולטרי בוטאס הוכיח פעם נוספת שהוא הנהג השני בטיבו העונה ולא רק בשל האמינות של מרצדס וסיים במקום השני. אלכס אלבון שמר על הכבוד של רד בול וסיים במקום השלישי כשהוא הפגין הרבה אופי ועקף את דניאל ריקארדו בסיבוב ה-51. זה היה הפודיום הראשון בקריירה של אלבון אחרי שורה של אכזבות ברגע האחרון.
BREAKING: @LewisHamilton wins at Mugello!
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
He takes the 90th F1 win of his career, ahead of team mate @ValtteriBottas (P2)
Red Bull's @alex_albon finishes P3 to take his first ever F1 podium place! #TuscanGP #F1 pic.twitter.com/Clx7b5mJ9V
First podium for @alex_albon #TuscanGP #F1 pic.twitter.com/dZRefL5DeN
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
על אף שריקארדו מרנו, זכה בנהג המצטיין של היום הוא יכול להיות מאוכזב מכך שלא הצליח לשוב לפודיום אחרי שנתיים והישורת הסופית הורידה אותו למקום הרביעי. ומה לגבי הכוכבים של מונזה? פייר גאסלי, קרלוס סאינס ולאנס סטרול לא הצליחו להמשיך במומנטום ופרשו במהלך המרוץ. לאנדו נוריס המשיך לגלות יציבות מעוררת השראה והנהג של מקלארן סיים שישי.
ההקפה הראשונה הבטיחה רבות כשבוטאס עקף את המילטון אולם, שניות ספורות אחר כך אירעה התאונה הראשונה שכללה חמישה נהגים ובעקבות כך מקס ורסטאפן והזוכה של השבוע שעבר, גאסלי סיימו את חלקם. ככל הנראה שהנהג של אלפא טאורי הוא האחראי לתאונת השרשרת שכמעט הוציאה גם את סאינס, קימי רייקונן ורומן גרוז'אן. ההולנדי פתח את היום ברגל שמאל פעם נוספת כשהוא טען שיש בעיה של כוח ברכב ובעקבות כך איבד מספר רב של מקומות. ורסטאפן רשם ציון שלילי כשזהו המרוץ הרביעי בקריירה בו הוא נאלץ לפרוש כבר בהקפה הראשונה.
רכב הבטיחות פינה את הדרך אחרי שש הקפות אבל הנהגים לא למדו לקח ושניות בודדות לאחר מכן נרשמה תאונה שרשרת גדולה יותר שגרמה לחמישה נהגים נוספים לפרוש. ובכן, מה גרם לכך? בוטאס יצא לדרך באופן איטי ויצר סוג של פקק אליו נכנסו בעוצמה סאינס, ניקולאס לאטיפי, קווין מגנוסון ואנטוניו ג'יובינאצי. לאחר העצירה התברר כי גם אסטבן אוקון סיים את חלקו בעקבות התחממות יתר של הבלמים.
אחרי קרוב לחצי שעה מתסכלת המרוץ חודש כשהמילטון עט על ההזדמנות והדיח מהמקום הראשון את חברו למרצדס. במקביל, לאנס סטרול הראה פעם נוספת שההצלחה בשבוע שעבר לא הייתה מקרית והקנדי טיפס למקום השלישי כשעקף את אלכס אלבון ושארל לקלר. למרות זאת, הנהג של רייסינג פוינט הצטרף לרשימת הפורשים הארוכה כשפנצ׳ר בהקפה ה-44 גרם לו לאבד שליטה ולהכנס בעוצמה במעקה הבטיחות.
עבור חברו לקבוצה, סרחיו פרס, זה היה יום מוצלח יותר מאחר והמקסיקני הצליח לסיים במקום החמישי. כזכור, רק לפני שלושה ימים פרס קיבל הודעה כי הוא לא ימשיך ברייסינג פוינט למרות שהוא מחזיק בחוזה לשנתיים וסבסטיאן פטל הוא זה שיתפוס את מקומו.
ומה בנוגע לחתני החג של הסקודריה? למרות שלקלר נראה בשלבים מסוימים לא רע בכלל, אי אפשר היה להסתיר את בעיות הכוח ממנה פרארי סובלת במשך כל העונה והנהג הבכיר של הקבוצה סיים במקום השמיני. גם פטל לא הצליח לתקן את הרושם מהתצוגה המביכה מהשבוע שעבר והגרמני סיים במקום העשירי.
Where do we start?! #TuscanGP #F1 pic.twitter.com/Cf3eSjnrdh
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020