(David Ramos/Getty Images) (צילום: ספורט 5)
(David Ramos/Getty Images) | צילום: ספורט 5
גם המספר על החולצה הוא משתנה חשוב (David Ramos/Getty Images) (צילום: ספורט 5)
גם המספר על החולצה הוא משתנה חשוב (David Ramos/Getty Images) | צילום: ספורט 5
קיליאן אמבפה הוצג השבוע רשמית כשחקן ריאל מדריד, ובנוסף לתרומה המקצועית שמצפים לה בסנטיאגו ברנבאו, קפטן נבחרת צרפת צפוי להכניס גם לא מעט כסף למועדון. ב"אס" הספרדי עסקו בכך, תחת הכותרת "גשם של מיליונים".

דוגמה לכך היא הביקוש לחולצות שלו, שלמרות שנמכרות ב-117 יורו לאחת, נמכרות בקצב מסחרר והמועדון כבר הודיע על עיכובים באספקתן, וזה עוד לפני שהוצג כשחקן הקבוצה. גם סביב הצגת השחקן בסנטיאגו ברנבאו היה טירוף, כשיותר מחצי מיליון איש ביקשו כרטיסים באתר הקבוצה, דבר שהוביל לקריסתו וגם למועדון לתת עדיפות ל"סוסיוס" (חברי המועדון בעלי זכות ההצבעה).

גם עניין המספר על החולצה הוא עניין שיווקי. אמבפה אומנם קיבל את ה-9 שהיה שייך לאחרונה לכרים בנזמה, ולכריסטיאנו רונאלדו בעונתו הראשונה בספרד. עם זאת, לא מן הנמנע שעם עזיבתו של לוקה מודריץ`, הצרפתי יקבל את חולצה 10 שאיתה הוא משחק בנבחרת מאז 2018. חולצה מספר 7, שאיתה שיחק בפריז סן ז`רמן, שייכת לוויניסיוס, ולא צפויה להתפנות מקרוב.
פרס ואמבפה. ישתלם לשני הצדדים (David Ramos/Getty Images) (צילום: ספורט 5)
פרס ואמבפה. ישתלם לשני הצדדים (David Ramos/Getty Images) | צילום: ספורט 5
אמבפה רשם בעבר את הסימן המסחרי שלו כ-KM, ראשי התיבות שלו, בלי שכלל בו אף מספר (בניגוד למשל ל-CR7 של כריסטיאנו רונאלדו), מה שבהחלט עשוי להקל עליו לעבור מ-9 ל-10 בעתיד, זאת בנוסף לכך שרשם את חגיגת השער שלו עם שילוב ידיים ושני הציטוטים "אל תדברו על הגיל שלי" ו-"הכדורלג משתנה".

נושא נוסף, שהיה אחת המחלוקות בין אמבפה לריאל מדריד היה אחוז זכויות התדמית שהכוכב יקבל. באופן גורף, על פי מדיניות המועדון הן מתחלקות 50/50 בין המועדון לשחקן, דבר שהכניס למועדון לא מעט כסף בעידן הגלאקטיקוס הראשון עם לואיס פיגו, רונאלדו, דייויד בקהאם וזינדין זידאן.

לאמבפה אומנם היו 100% מזכויות התדמית בפ.ס.ז`, אך בריאל מדריד, על פי "אס", הוא יסתפק ב-80%, פשרה לא שגרתית מצד המועדון, שסטה מהמדיניות שלו בעבר רק עם כריסטיאנו רונאלדו. עם זאת, באלופת אירופה ידעו שזו הדרך היחידה להגיע איתו להסכם לצד שכר של 15 מיליון יורו נטו לעונה, נמוך משמעותית משהרוויח בצרפת.
עניין נוסף הוא הפרסומות. על פי "פורבס", הצרפתי מייצר 20 מיליון יורו בשנה מפרסום, אך גם המספר הזה צפוי לגדול משמעותית בעקבות המעבר לריאל מדריד, מועדון בעל השפעה רבה יותר מבחינה גלובלית, והטירוף סביב החולצות והכרטיסים להצגתו של הכוכב רק מראים זאת.

נכון להיום, אמבפה מדורג תשיעי כספורטאי עם הכי הרבה עוקבים ברשתות החברתיות עם מעל ל-117 מיליון, כשלפניו נמצאים בנזמה, בקהאם, רונאלדיניו, לברון ג`יימס,ויראט קוהלי (כוכב קריקט מהודו) ומעל כולם נמצאים ניימאר (349), ליאו מסי (522) וכריסטיאנו (783). עניין העוקבים, כמובן, מהווה גם הוא משתנה בחוזים עם ספונסרים.

נכון להיום, לאמבפה יש שלושה נותני חסות עיקריים - נייקי, מותג השעונים הובלו ואוקלי. לריאל מדריד יש כיום את אחד הספורטאים הכי מבוקשים בעולם, ואין ספק שבלי קשר לתוצאות בכר הדשא, הקשר בין המועדונים יניב רווח מרשים לכל הצדדים.