במילניום הנוכחי העיר ברצלונה הפכה למוקד עלייה לרגל עבור חובבי כדורגל ובייחוד אוהדים ישראלים שאוהבים לפקוד את יציעי הקאמפ נואו ולחזות מקרוב ברמה הכי גבוהה שיש לכדורגל האירופי להציע. אממה? הקטלונים החליטו לאחרונה על שינוי מדיניות ולפיה יהיה קשה הרבה יותר להשיג כרטיסים למשחקי הקבוצה. מנכ"ל חברת טיקטיק גבריאל מזרחי וסמנכ"ל המכירות יהודה מזרחי עם ההסבר המלא:
השינוי המהותי במדיניות החדשה נוגע לכרטיסים לציבור הרחב. הקצאת הכרטיסים לאוהדים שאינם מנויים מתבצעת החל מהחודש האחרון בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון הכרטיסים נמכרים בקטגוריות ולא עם מיקום מדוייק, ואילו רק בסמוך מאוד למשחק (יום או יומיים לפני) ניתן לנסות לרכוש כרטיסים במושבים ספציפיים. מתי תדעו אילו כרטיסים קיבלתם? הכרטיסים נשלחים רק כ-24 עד 48 שעות לפני המשחק והרבה פעמים זה מאוחר מדי אחרי שכבר הזמנו טיסה ומלון.
בתחילת העונה הכרטיסים נמכרו בשפע באתר של ברצלונה, אז עד כמה המדיניות החדשה תשפיע על ההיצע? בברצלונה החליטו על פיצול שלב המכירה מתוך ניסיון לאמוד כמה מנויים לא יגיעו למשחק ובהתאם לכך מציעים את הכרטיסים למכירה לפי הקטגוריות השונות ועל פי נתוני עבר, לכן נותרים כרטיסים מעטים מאוד למכירה בשלב השני וכאן עלולות להתחיל הבעיות.
למשל, הדרבי האחרון של ברצלונה מול אספניול התקיים בשבת ב-16:15, שעה מושלמת מבחינת האוהדים שגרים מחוץ לברצלונה. העובדה הזו, יחד עם מספר גורמים משתנים נוספים, הובילה לאובר בוקינג של כ-2,000 כרטיסים במכירה בשלב הראשון וכתוצאה מכך לא נותרו כמעט כרטיסים פנויים למכירה. המועדון לא עמד בהתחייבויות שלו מול הנציגיות השונות ומאות כרטיסים שנרכשו על ידי לקוחות בפלטפורמות השונות בוטלו.
אז מה אפשר ללמוד מכך לקראת הביקור הבא שלכם בברצלונה? מעל הכל, עד סוף העונה הנוכחית ההמלצה היא לא להמתין לרכישת כרטיסים בקופות או באתר, כי גם אם יישארו כרטיסים, יהיו אלו רק כרטיסים בודדים. בנוסף לכך, חשוב לא להתפתות ולרכוש כרטיסים דרך הפלטפורמות השונות בחו"ל שאמנם מבטיחות לנו את הכסף בחזרה במקרה של ביטול, אבל לא מבטיחות שבאמת נצפה במשחק מהיציע.
ומה בנוגע למחירים? גם בעניין הזה ברצלונה שינתה מדיניות והמחירים הרשמיים מתייקרים ככל שהביקוש עולה, עד כדי כך שאפילו תוך כדי חיפוש כרטיסים באתר המחיר משתנה ולעיתים קופץ בעשרות יורו לכל קטגוריה.