המחאה להורדת מחירי הכרטיסים הולכת וצוברת תאוצה בישראל, אבל גם במדינות אחרות נאבקים להפחית את יוקר המחיה. מראה כי מחירי הכרטיסים למשחקי הכדורגל בממלכה קפצו בשיעור של פי 3 מהעליה במדד המחירים לצרכן (4.4% לעומת 1.2%).
מאז 2011 עלו מחירי הכרטיסים בממוצע ב-13 אחוזים, לעומת 6.8% במדד המחירם הכללי. בממלכה המאוחדת טוענים שקבוצות הכדורגל איבדו את הקשר לעם, כאשר האצבע המאשימה מופנית בעיקר לקבוצות הפרמייר-ליג העשירות.
אותם מבקרים מדגישים כי חוזה זכויות השידור החדש של הפרמייר-ליג, שנאמד ב-3.1 מיליארד ליש"ט, היה צריך להוביל להפחתת מחירי הכרטיסם. מנגד, קבוצות הליגה האנגלית הבכירה מתגוננות בעובדה שמרבית האיצטדיונים מלאים עד אפס מקום, מה שלטענתן מצדיק את המחירים הגבוהים.
המחקר של BBC נערך זו השנה הרביעית וכולל 176 מועדונים על פני 11 ליגות שונות בבריטניה ו-31 קבוצות שונות מ-10 ליגות אחרות באירופה. במסגרתו הפרויקט השאפתני חושבו גם עלויות של חולצות רשמיות, קינוחים במזנון, כוס תה ואפילו כמה עלה לאוהדים כל שער של הקבוצה האהודה עליהם.
חוזה זכויות השידור החדש של הליגה האנגלית גבוה ב-70% מהעסקה הקודמת וקבוצות פרמייר-ליג מוציאות כיום 71 פני מתוך כל פאונד שהן מכניסות על משכורות שחקנים - שיא של כל הזמנים. גם חלון ההעברות הקיצי שבר שיאים והגיע השנה לעסקאות בסך 835 מיליון ליש"ט לעומת 630 מיליון בשנה שעברה.
חבר הפרלמנט קלייב אפורד, הממונה על תיק הספורט בממשלה האנגלית, אמר כי "עליית המחירים החריפה של הכרטיסים לכדורגל פשוט לא מקובלת. זה בלתי מתקבל על הדעת שהקפיצה תהיה פי 3 מקצב האינפלציה. כל עסק שחושב שהוא פשוט יכול לסמוך על הנאמנות של לקוחותיו בלי קשר לדרך בה הוא נוהג בהם, ייפול בסופו של דבר. זו עובדה מוחלטת".