יש מעט מאוד דברים במהלך העונה שאוהד כדורגל מחכה להם, כמו ההשקה השנתית של חולצות המשחק של קבוצתו לעונת המשחקים. באירופה, ובשנים האחרונות גם במועדונים הגדולים בישראל, מדובר בנושא שגורר איתו הפקה שלמה וקמפיינים, ומגלגל סכומי עתק.
בישראל נשמעו לא מעט תגובות כועסות על המחירים היקרים של החולצות, אבל לא מדובר בבעיה שייחודית רק לנו. ב'דיילי מייל' חשפו את עליית המחירים השנה בקרב מחירי החולצות בקבוצות הליגה, כשכל 10 המועדונים שעד כה שיחררו קיט חדש, העלו מחירים בלפחות 5 אחוזים.
מעל כולן נמצאות ארסנל ומנצ'סטר יונייטד, עם עליה של 14%. המחיר הבסיסי של חולצה הוא 80 פאונד (כ-380 שקל), כאשר חולצה עם שם ומספר, תגיע כבר למחיר אסטרונומי של 100 פאונד (כ-470 שקל). במועדונים עצמם טוענים שמי שאחראיות לעליית המחירים הם יצרניות הבגדים, דוגמאת 'נייקי', 'אדידס' ו'פומה', כאשר על פי דוקטור פיטר רוהלמן, מומחה שיווק גרמני, העלות של ייצור חולצה שנמכרת ב-80 פאונד, הוא 8 פאונד בלבד, וזה כולל את מחיר הבד, כח העבודה והשינוע.
וכמה כסף המועדונים עושים מהמכירה? על פי ה'דיילי מייל', על כל חולצה למשל שמנצ'סטר יונייטד מוכרת ב-80 פאונד, היא מרוויחה 4.80 פאונד בלבד, אבל אל תדאגו למועדוני הפרמיירליג, שבנוסף גם מקבלים בכל שנה מענק חד פעמי מחברות הביגוד. כמו שכבר נכתב בעבר, כדורגל לעשירים בלבד.