הביאנקונרי התחדשו. השבוע יובנטוס עברה מהפכה של ממש, כאשר לאחר 119 שנות פעילות, החליטה על אקסטרים מייקאובר, כששינתה את סמל הקבוצה. מדובר בעוד שלב בתהליך שעובר מועדון הפאר האיטלקי, כאשר הלוגו החדש אמור לפתוח את המוצר לקהלים חדשים.
"אנחנו כאן כדי להציג רגע ופעילות שתביא את העתיד של יובנטוס בשנים הקרובות", סיפר הנשיא אנדראה אניילי, " זאת עבודה שלא התחילה בהווה לא רק אחרי המשחק של אתמול, ולא נוגעת במשחק של אתמול או המשחק הבא, אבל היא מתקשרת לעבודה שאנשי יובנטוס עושים במשך 12 חודשים והיא מציגה העת".
התקומה המקצועית של יובנטוס בעשור הנוכחי וההשתלטות מחדש על הליגה האיטלקית, מגובה במהלכים מחוץ למגרש שמעניקים לה יתרונות כלכליים על יריבותיה. אחרי שהפכה לראשונה בסרייה A שמחזיקה באצטדיון משלה, הלוגו החדש אמור לתת לה דחיפה מיתוגית נוספת לכיוון הטופ של מועדוני העל.
From 1897 to 2017. Our history, our future ️️ #2beJuventus pic.twitter.com/qORDr5M406
— JuventusFC (@juventusfcen) 16 בינואר 2017 בניגוד לנשיא, האוהדים פחות התרשמו מהלוגו החדש ובעיקר לא הבינו האם יש בסמל פעמיים את האות 'J' בצבע לבן, או פעם אחת את האות 'J' בצבע שחור בין שני פסים לבנים. אם תשימו לב, דברים נוספים נעלמו בלוגו החדש כמו הצבע הצהוב, הכתר וכמובן הזברה. עיתונאי צרפתי מוכר, שלא התרשם, כתב לחשבון הטוויטר של המועדון ושאל האם זו מתיחה? המועדון השיב שהכל אמיתי.Juventus have unnecessarily decided to change their logo. Not a fan pic.twitter.com/l9zwA9Exo5
— Simon Peach (@SimonPeach) 16 בינואר 2017
@juventusfcen pic.twitter.com/R3rbDd7NHv
— Kristian (@SFC_Kristian) 16 בינואר 2017
Okay, but is it one J in bubble writing or an upper-case J reclining on a lower-case j? We need answers. pic.twitter.com/x2SCzsgLgy
— Tom Victor (@tomvictor) 16 בינואר 2017
Try not to rotate the new #Juventus logo sideways. It's not a good look. pic.twitter.com/BFVvH04lXX
— footballitalia (@footballitalia) 16 בינואר 2017
Juventus' new badge is actually awful. Imagine if other clubs used something similar.... pic.twitter.com/jkJG6TGB4c
— iAd (EL16/17 winner) (@Dutchiad) 16 בינואר 2017
Juventus went from a 100 to a 0 real quick pic.twitter.com/ZB6U9IBs60
— Samuel (@MSN_Danger) 16 בינואר 2017
למרות מילות העידוד מה-סמל, אוהדי כדורגל, כידוע, קצת מתקשים להסתגל לשינויים. במיוחד כשהשינוי מהווה צעד נוסף לכיוון כל הסטריאוטיפים של הכדורגל המודרני – מסחור יתר, וניתוק מהמורשת והקהילה של המועדון.
שינוי לוגואים הוא לא דבר חסר תקדים. הלוגו הנוכחי הוא העשירי של יובנטוס מאז שנוסדה, וגם מנצ'סטר סיטי עשתה זאת רק בקיץ האחרון. אלא שאפילו קבוצת הנפט הקטארי בחרה באלמנטים מההיסטוריה שלה ועשתה זאת בשיתוף האוהדים. ובואו נודה, בניגוד ליובה, התוצאה הסופית גם לא נראית כמו לוגו של מותג אופנה יוקרתי.
שחקני יובנטוס, בעבר ובהווה, התייצבו לאירוע ההשקה הנוצץ, שנראה כמו טקס פרסים בפרופיל גבוה. בקרב הכוכבים, גם אלה שלבשו את החולצה מעל עשר שנים, אי אפשר היה למצוא מישהו שיגיד מילה רעה. "לנצח על המגרש זה העדיפות שלנו", הסביר שחקן העבר וסגן הנשיא, פאבל נדבד, "אנחנו חייבים להגיד שעם הלוגו החדש פתחנו את עצמנו לעוד אפשרויות שימוש בו בשוק".
כל מי שעוקב אחרי הענף יודע שבכדורגל כבר אין מקום לסמלים, במובן המטאפורי של המילה. בפועל, בכדורגל של היום – סנטימנטים פחות משחקים תפקיד, חוץ מאצל אלה שהיו ויהיו שם תמיד בשביל הקבוצה – האוהדים.
From 1897 to 2017. Our history, our future ️️ #2beJuventus pic.twitter.com/qORDr5M406
— JuventusFC (@juventusfcen) 16 בינואר 2017