לפי חשבון הטוויטר הרשמי של Call of Duty , תוכנת האנטי צ'יט החדשה של החברה, Ricochet, חסמה יותר מ-48,000 חשבונות ממצב הבאטל רויאל של קול אוף דיוטי, Warzone, והכותר החדש בסדרת המשחקים, Vanguard.
ממה שידוע, אין עדיין פאץ' זמין עבור Vanguard, אבל אקטוויז'ן כבר הודיעה בעבר כי חסימת שחקן מכותר אחד של הסדרה יעבור לשאר המשחקים האחרים, כך שהדיווח של החברה מתכוון לזה שכל חסימה בוורזון עוברת גם לואנגרד וההפך.
זהו גל החסימה הגדול הראשון שהתרחש מאז שעדכון Warzone Pacific הכניס לוורזון את תוכנת האנטי צ'יט. אקטוויז'ן חשפה באוגוסט כי היא חסמה יותר מ-500,000 שחקנים ב- Warzone מאז שהושק המשחק במרץ 2020.
48K cheater accounts were banned yesterday across #Warzone and #Vanguard thanks to #TeamRICOCHET. pic.twitter.com/CEnAUFwcvt
— Call of Duty (@CallofDuty) December 22, 2021
הצגת עדכון ה- Warzone Pacific ומפת הקלדרה החדשה הייתה נקודת הכניסה המושלמת לפתרון כמו ריקושט. כבר דווח בעבר כי צ'יטרים הצליחו להיכנס לשרתים פחות מ-48 שעות אחרי שהמשחק שוחרר.
עכשיו לכל הנראה, יש תוצאות חיוביות בשטח. אם אכן המצב ימשיך לשתפר, ויאפשר לשחקנים ליהנות מבלי להסתכן בהיתקלות, ברמאות כל חמישה או שישה משחקים, נוכל סוף סוף לומר כי אקטוויז'ן הצליחה לעמוד בהבטחתה.
כמובן שלא הכל תמיד עובד כמו שצריך. תלונות שונות של שחקנים שנחסמו מסיבות כאלה ואחרות כנראה ידרשו בדיקה קצת יותר מקיפה אם יש רצון מצד החברה לבדוק אותם בכלל. אקטוויז'ן הודיעה לאחרונה כי חסימות קבועות עשויות להימשך בכל כותרי קול אוף דיוטי. החברה הזהירה כי שחקנים שנתפסו מרמים עשויים לראות את עונשם עובר ל"כותרים בעבר, בהווה ובעתיד בזיכיון".
בסופו של דבר, התפקיד הגדול ביותר של ריקושט הוא להבטיח שהיא יכולה לתפוס את כל סוגי הצ'יטים שנכנסים לקול אוף דיוטי, עד כה, נראה שהתוכנה עומדת במשימה, ולמעריצי המשחק האדוקים, זו בהחלט משהו שצריך לשפר את חווית המשחק.
ריקושט היא תוכנת אנטי צ'יט היושבת ברמת ה-Kernel, זוהי שכבת תוכנה שהכי קרובה לחומרה ולטיפול במשאבי המחשב בכל הקשור למערכת ההפעלה והתוכנות השונות שרצות במערכת ודורשות משאבים. בדומה למערכת האנטי צ'יט הנהוגה ב-Valorant, אשר דואג לבדוק כל ניסיון שנעשה על ידי תוכנות במחשב המנסות להתערב בקוד המשחק של קול אוף דיוטי או ואלורנט.
אמצעי זה למאבק בצ'יטרים הוכיח את עצמו כיעיל ביותר, אך באופן טבעי גרם לחששות לפרטיות בקרב המשתמשים, בהתחשב ברמת הגישה שלו למערכת. יתכן שצוות הפיתוח של המשחקים החליט על להדליף את התוכנה לרשת כדי לראות מה יצליחו לעשות כל מפתחי תוכנות הרמאות למיניהם, הרי כל נקודת תורפה במערכת אמורה להיבדק ולהיפתר על ידי אחד מהעובדים.
למרות שזו אכן בעיה, זה לא הסוף. מערכת ה- Ricochet אמורה להיות מוצר שמשתנה ומתפתח עם הזמן. אנטי צ'יטינג ברמת ה-Kernel, לאט לאט הופך להיות המינימום הנדרש היום כדי להילחם בתופעת הצ'יטרים במיוחד במשחקים ללא תשלום בו כל משתמש יכול לפתוח חשבון חדש מתי שמתחשק לו.