ההשקה של דיאבלו Immortal לא בדיוק התחילה ברגל ימין. בזמן כתיבת כתבה זו, גרסת המובייל, הזמינה גם על המחשב האישי, היא בעלת ציון של 0.8/10 על ידי גולשים ב-Metacritic. נגד ציון זה, עומד ה-81/100 שקיבל המשחק מביקורות של אתרי גיימינג וביקורות.
ציון זה, לפחות מצד הגולשים והגיימרים, הופך את דיאבלו Immortal לאחד המשחקים בעל הדירוג הנמוך ביותר באתר והכותר השלישי עם הדירוג הנמוך ביותר בהיסטוריה של החברה, רק אחרי Warcraft III: Reforged עם ציון של 0.6 והגרסה הקלאסית של World of Warcraft: Burning Crusade שקיבל של 0.4.
למרות שחלק מהשחקנים משבחים את הכותר החדש על הגרפיקה הנהדרת שלו בנייד ומשחקיות מהנה, הביקורת העיקרית מכוונת למונטיזציה של המשחק. גיימרים רבים כבר מאשימים את בליזארד על הוספת מכניקת תשלום לניצחון - (Pay to Win, נשמע יותר טוב באנגלית לא?), שגם הורסת את חווית ה-PvP.
המבקרים אמרו שדיאבלו Immortal מרגיש כמו כותר "דיאבלו" אמיתי, אבל הניסיונות התכופים לדחוף מיקרו תשלומים וקצב ההתקדמות במשחק משגעת את המעריצים. למעשה, המשחק כולל מיקרוטרנזקציות בצורה כה בולטת שהוא לא ישוחרר באזורים מסוימים בעולם שיש להם חוקים נוקשים נגד קופסאות שלל. מדינת כמו הולנד ובלגיה ישר קופצות לראש.
מכיוון שתיבות שלל קשורות במידת מה להימורים - בגלל אופי האקראי שלהן - מדינות מסוימות אסרו על הסף, משחקים הכוללים מיקרו-עסקאות הקשורות לקופסת שלל, מחשש שילדים עלולים להתמכר להימורים כתוצאה מכך. דיאבלו Immortal בהחלט נופל תחת קטגוריה זו.
Diablo Immortal
— Zack (@Asmongold) June 6, 2022
P2W vs F2P pic.twitter.com/YSOMDsh3nv
אין באמת דרך לומר את זה בצורה אחרת. כדי להגיע לרמה הגבוהה ביותר שדמות במשחק יכולה להגיע, השחקנים צריכים להוציא כסף מהעולם האמיתי, ולא קצת. לפי משתמש רדיט אחד שפרסם הודעה זו, המחיר לשדרג עד הסוף רק יכולת אחת בדמות, תעלה כ-45,000. לפי מדד זה, תיאורטית זה יעלה מעל 100 אלף דולר כדי להגיע למקסימום בכל היכולות של הדמות.
בלי לשלם כסף ולעסוק במיקרו-עסקאות, אין זה סביר ששחקן אי פעם ישדרג את הדמות שלו באופן מלא, אלא אם כן הוא ממש ממש רוצה להוציא כסף ולא חסר לו בצד. עם זאת, על פי כמה ביקורות, היבט התשלום בדיאבלו מתחיל רק באמצע המשחק, כאשר הרמה פתאום הופכת לקשה ומיקרו רכישות נראות כמו דרך להקל על השחקן.
פול טאסי מאתר החדשות פורבס, בדק את המשחק וחקר את מערכת המוניטיזציה של המשחק, והסביר שהשלבים המוקדמים של דיאבלו מהנים ויחסית קלילים למשחק, אבל ההרמה נעצרת ברגע שהשחקנים מגיעים לרמה 30 בערך. ואז, לשלם כדי להרוויח יותר שלל מפסיק להראות כמו מותרות ויותר כמו צורך ממש כדי להמשיך להתקדם. טאסי כינה את דיאבלו משחק גאצ'ה, בטענה שאחוזי השלל הנדיר מוטים נגד השחקן.
למרות כל הכעס, הדמעות והאכזבה בקרב הגיימרים. הכותר האחרון של בליזארד הניב כמעט 800 אלף דולר ב-iOS ואנדרואיד ב-24 השעות הראשונות מאז השקתו ב-2 ביוני. למרות כל הביקורת והמחלוקת סביב המונטיזציה שלה, דיאבלו Immortal ממשיך לייצר כסף בקלות, והגיע עד היום להכנסות של 6.3 מיליון דולר, וזה רק במובייל.
בליזארד ככל הנראה תרוויח מכותר זה מספיק כדי להגיע למצב של רווח נקי. צריך לזכור כי החברה פיתחה את דיאבלו יחד עם ענקית הטכנולוגיה הסינית NetEase, בעלת ניסיון של שנים בתחום הכותרים הניידים שמוצאים בחינם. כך שגם אם המשחק לאט לאט יעלם בעולם המערבי, הוא ככל הנראה ימשיך להכניס כסף לחברה על ידי המשתמשים במזרח אסיה, אשר ההסתכלות שלהם על משחקי "Pay To Win", הרבה יותר רגועה מאשר הקהל המערבי.
בליזארד לא יתקנו את "הבעיות", הם לא יורידו מחירים והם בשום פנים ובאופן לא יוותרו על מערכת המוניטיזציה שהם פיתחו למשחק. כל עוד אנשים תוחבים את הכסף שלהם לכיסי המלאים של החברה, הם לא יפסיקו.