במיקרוסופט הבינו דבר אחד בשנה שעברה: המלחמה הגדולה יותר היא מעבר למלחמת הקונסולות ואיזו חברה תמכור יותר קופסאות. המטרה היא לשמר את הלקוחות באופן קבוע, ולא רק באמצעות מכירת קונסולה ומשחקים בלעדיים, אלא גם על ידי הצעת שירותים. אחד מאותה שירותים שהתגלה כהצלחה נהדרת הוא שירות ה-Game Pass של מיקרוסופט שמתעדכנת ומתפתחת באופן חודשי, ומציעה גישה לספריה של מאות משחקים במחיר חודשי קבוע.
הספריה של Game Pass זמינה גם עבור שחקני האקס בוקס וגם עבור שחקני המחשב האישי, ומגוון המשחקים שלה מציע ז'אנרים שנעים בין משחקי ספורט, יריות, אסטרטגיה או אפילו סתם חוויות משחק קז'ואליות ומהנות - "משחקי ספה עם החבר'ה" מה שנקרא. אלו המשחקים שהכי נהניתי לשחק בהם מאז שהתחלתי את מנוי ה-Game Pass שלי.
פוטבול מנג'ר 2021
פשוט אחת התוספות המבורכות ביותר ל-Game Pass הוא ללא ספק פוטבול מנג'ר. באמת יש צורך להרחיב? המשחק הממכר הזה יעזור לכם להעביר שעות על גבי שעות בזמן שאתם בוחנים את כישוריכם בתור מנהלי מועדון כדורגל. אז נכון שלמשחקים כמו פיפ"א ופרו אבולושן קיים מצבי משחק דומים (וגם הם זמינים ב-Game Pass) - אך אף אחד מהם לא מתקרב לרמות הריאליזם והירידה לפרטים שקיימים דווקא בכותר כמו פוטבול מנג'ר.
Halo: The Master Chief Collection
עד השנה האחרונה לא שיחקתי מעולם בסדרת Halo. גם כשהמשחק יצא לראשונה ב-2001 למחשב האישי - פספסתי את המאורע, ואני יכול להעיד שזו הייתה טעות. רק בתקופת הבידוד הראשונה של הקורונה התקנתי סוף סוף את ה-Master Chief Collection שכולל את כל הכותרים בסדרה הראשית (חוץ מהחמישי - Gaurdians) ופשוט התאהבתי.
בתוך חודש ימים סיימתי את כל האוסף, ומהר מאוד הבנתי מה הפך את הסדרה המקורית לכל כך מהפכנית באותה תקופה. שלושת משחקי Halo הראשונים הם אבן דרך משמעותית בעולם הגיימינג ממש כמו שדום היה - ומדובר במשחקי יריות מלוטשים ברמה הגבוהה ביותר וכוללת אלמנטים שאפילו משחקי יריות מודרניים כמו קול אוף דיוטי באטלפילד לא עומדים בהם.
סדרת Halo דורשת מהשחקן לא רק מיומנות, אלא גם יצירתיות במהלך כל האקשן המטורף שמתרחש על המסך. לפעמים Halo מרגיש כמו השחמט של משחקי היריות, ובזמן שרוב המשחקים היום דורשים "ממני לתפוס מחסה, להציץ, ולירות" באופן שחוזר על עצמו, ב-Halo כמות חופש הפעולה וההחלטות שהשחקנים מבצעים משפיעים באופן קבוע על המתרחש על המסך, ולמעשה יוצרים מצב שכל קרב נראה שונה מקודמו.
כל המשחקים זמינים בנפרד גם הם, אך האוסף של מאסטר צ'יף יאפשר לכם להנות מהמשחקים המקוריים עם גרפיקה מחודשת (למרות שאני שיחקתי על הגרפיקות המקוריות. כזה אני, אולד סקול) הוא גם יאפשר לכם לעבור את כל הקמפיינים הראשיים ב-Co Op עם חברים, וזה בדיוק מה שעשיתי מיד לאחר שסיימתי את האוסף לבדי. פשוט מומלץ מכל בחינה אפשרית.
Celeste
Celeste אולי נראה כמו פלטפורמר פשוט, אבל אל תתנו לעיצוב הפיקסלים היפייפה והפשטני הזה להטעות אתכם לרגע - מדובר באחד המשחקים הקשים ביותר שבהם שיחקתי. Celeste מציב אותנו בנעליה של מאדלין - נערה שהציבה לעצמה מטרה אחת: וזה לטפס על ההר שקיבל את הכינוי Celeste. מאדלין שומרת על סט תנועות מצומצם יחסית: היא יכולה להאחז ולטפס על קירות לזמן מוגבל ולבצע Dash שיזניק אותה קדימה.
מכאן, המשחק יציב אתכם באתגרי פלטפורמה קשוחים שרק נבנים והופכים ליותר מסובכים. הם אמנם ידחקו את היכולות (והעצבים שלכם) עד לקצה אך ברגע שתכבשו את היעד - אתם תרגישו כמו מלכים. ו-Celeste הוא קשה. מאוד. המשחק ידאג לספור לכם את כמות הפעמים שנכשלתם ומתתם, אך מציין בין השאר בפניכם שעליכם להתגאות במספר הזה - מכיוון וכל טעות שביצעתם לימדה אתכם משהו חדש. שיעור יפה גם לחיים עצמם.
Ori and The Blind Forest ו-Will of The Wisps
אם Celeste הוא פלטפורמר קלאסי, אז שני משחקי Ori מציגים יותר אלמנטים של משחקי תפקידים משולבים עם פלטפורמה, ועבור השחקנים יפתחו עוד ועוד התקפות או יכולות תזוזה שיספקו דרכים לנווט במפה ככל שיתקדמו, ולמעשה משאיר בידיהם את האפשרות לבחור באילו מהיכולת הם ירצו להשתמש ולפתח.
שני משחקי הפלטפורמה הללו שמצליחים לשלב גם אנימציה מדהימה, גם סיפור מקסים וגם גיימפליי ממכר וזורם. עולם המשחק ברובו פתוח וממש כמו סדרת Medroid המקורית העולם רק ימשיך להתגלות בפניכם ככל שתקבלו יכולות חדשות שיעזרו לכם במסע.
עלילות המשחקים אמנם פשוטות ובמהות שלהם הם מציגים סיפור של "טוב נגד רע\אור נגד חושך", אך הם לא בהכרח נופלים לקלישאות המוכרות בז'אנר, ומצליחים לשאוב את השחקנים אל העולם העשיר והמגוון שלהם מתחילתם ועד סופם.
NieR:Automata
בצורה מאוד פשוטה כי מדובר במשחק די מסובך: Nier: Automata (או כמו שאני אוהב לקרוא לו - ניה אוטומאטה) הוא משחק אקשן-תפקידים-האק-אנד-סלאש בעולם פתוח, והוא יציב אותנו בנעליהן של דמויות אנימה עם חצאיות קצרות וכלי נשק עצומים מול רובוטים ענקיים בזמן שאנו נאבקים על עתיד כדור הארץ וגורל האנושות.
את המשחק פיתחה חברת פלאטינום גיימס כך שאתם יכולים להיות בטוחים שמערכת הקרב של המשחק מלוטשת ומהנה. על פניו המשחק אמנם נשמע ונראה מאוד מטופש, אבל מתחת לפני השטח מדובר באחד המשחקים היותר מדהימים שיצא לי לשחק בהם.
ככל שהשחקנים יתקדמו עולם המשחק יתרחב ויפתח, השחקנים יהיו עדים לא רק לטוויסטים בעלילה שישפכו אור על המעשים שלהם אלא גם למבט כואב, עצוב ופילוסופי על טבע האדם ואולי גם על מהות החיים עצמם. איכשהוא יצירות כמו NieR:Automata מצליחות להראות נורא רדודות ופשוטות במבט ראשון, אך במידה והשחקנים ידבקו ויזרמו - תפתח עבורם חוויה חדשה שרק תעמיק ככל שנקדיש לה יותר מחשבה. ואם יצא לכם הכיר את האנימה ניאון ג'נסיס אוונגליאון והצלחתם לסיים אותה - צפו לחוויה דומה ומטלטלת.
Doom
לא באמת צריך להציג את ה-סדרה ששינתה את עולם הגיימינג ועזרה לעצב פחות או יותר כל משחק יריות כמו שאנחנו תופסים אותו כיום. אז רק בשביל טעם הנוסטלגיה המתוק של פעם אתם יכולים לשחק בשני המשחקים הראשונים משנות ה-90, וגם במשחק השלישי, שנחשב לפחות מוצלח בטרילוגיה המקורית.
למרות שמדובר בחוויית אולד סקול, אני לא יכול שלא להשאב אל הגיימפליי הפשטני והמוכר של פעם. ולאלו שמעוניינים בחוויה קצת יותר חדישה - Doom Eternal זמין גם ומדובר באחד ממשחקי היריות המהנים והכיפיים ביותר של השנים האחרונות. לפחות מאז Doom 2016, שמסיבה מסויימת לא זמין. נכון לעכשיו.
Titanfall 2
Titanfall 2 הוא אחד ממשחקי היריות הכיפיים ששיחקתי בהם, והוא התפספס מתחת לראדר של כל העולם בערך כשהוא יצא לראשונה בשנת 2016 ולא זכה לכבוד שמגיע לו. ב-Titanfall 2 אנו נגלם ג'ק קופר - צלף בשירות הצבא הגלקטי שנשלח למשימה בכוכב לכת חיזרי ונוכח הנסיבות הופך לטייס קרב של "טיטאן" - רובוט קרב עצום. אמנם אפשר לפרש את Titanfall 2 בתור "קול אוף דיוטי עם רובוטים ענקיים" אבל זה לא עושה למשחק חסד.
המשחק מאפשר חופש ניווט מהנה עם ריצות כפולות וריצות על קיר שמפירות את חוקי הפיזיקה, אבל פותחות כל כך הרבה אופציות עבור השחקנים במהלך הקרבות. הקמפיין הקצרצר של המשחק היה מהנה ולטעמי היה אחד מהקמפיינים היותר כיפיים שיש למשחק יריות להציע, ואם תוסיפו את מערכת הירי המהירה, המדוייקת והמלוטשת - קיבלתם את אחד המשחקים היותר מהנים שיצאו בז'אנר. אז למה בעצם אני לא ממליץ לכם על המשחק הראשון? כי אין לו סינגל פלייר!
אז אם אתם נהנים\נהניתם ממשחק הבאטל רויאל Apex Legends ואתם מעוניינים באותה חווית ירי מלוטשת ומהנה בנוסף לתוספות חדשות ומהנות בתוך קמפיין סינגל פלייר - Titanfall 2 הוא בחירה מעולה.
The Outer Worlds
את The Outer Worlds פיתחה אבסידיאן, המפתחת של Fallout New Vegas, ולמרות שאפשר לתאר את המשחק "Fallout בחלל" (וזה בדיוק מה שהוא), מדובר במשחק אקשן-תפקידים בגוף שלישי שמציג עולם עשיר ומגוון בעשרות דמויות צבעוניות ומהנות.
ב-Outer Worlds אתם הקפטנים של ספינת חלל "הבלתי אמינה" (Unrealiable) והאדונים לעצמכם ולצוות שתגייסו במהלך המסע שלכם ברחבי הגלקסיה בזמן שאתם נאבקים בתאגידים או מבצעים עבורם את העבודה המלוכלכת שלהם - הבחירה בידכם. המשחק שזור בלא מעט הומור לכל אורכו, ומגוון האפשרויות הרחב והחופש שניתן לשחקנים מאפשר לנו לקפוץ ולחזור לשחק בו מספר פעמים בזמן שכל פעם התוצאה תסתיים בצורה שונה.
Control - Ultimate Edition
ב-Control אנו נגלם את ג'סי פיידן, אישה בעלת עבר טראומטי וקול מסתורי בראש שמדבר אליה. אותו קול יוביל אותה אל בניין מסתורי בשם The oldest House שאותו מאכלס ארגון ממשלתי מסווג העונה לשם Federal Bureau of Control ואחראי על חקירת תופעות על טבעיות והלא נודע. ג'סי תחקור את ההשתלטות של ישות על טבעית בשם The Hiss על גורד השחקים המסתורי, ואנו נגלה עוד ועוד פרטים על המתרחש ואיך זה מתקשר לג'סי ואל העבר שלה.
את Control יצרה חברת Remedy שפיתחה את סדרת מקס פיין ו-Alan Wake, וכמותם הוא משלב אלמנטים של אימה פסיכודלית ואקשן מהיר וכיפי עם מכניקות משחק ממכרות. גרסת ה-Ultimate שזמינה ב-Game Pass כוללת גם את חבילות ההרחבה, כך שאתם יכולים להנות מהחוויה השלמה והתוספות החדשות.
Hellblade: Senua's Sacrifice
Hellblade היה אחת ההפתעות הכי גדולות שלי בשנת 2017: משחק יחסית צנוע שהושק באופן מפתיע ותפס אותי בהפתעה מוחלטת. ב-Hellblade אנו נשחק את סנואה, לוחמת פיקטית מהמאה השמינית הסובלת מסכיזופרניה ופוסט טראומה.המשחק לא מציג לשחקנים מד חיים או מפה, וכל חווית המשחק מועברת בלחישות וקולות - הכל על מנת להעביר את הנרטיב והמתרחש כמו שאנשים הסובלים מסכיזופרניה ופוסט טראומה חווים את המציאות. העולם משתנה, דברים הם לא תמיד כמו שהם נראים ותחושת הפרנויה לא עוזבת את השחקן לאורך כל המשחק.
Hellblade הוא לא רק משחק, הוא חוויה ייחודית שלדעתי מצליחה לנצל מעולה את כל היתרונות שיש למדיום הגיימינג להציע ומבדילה אותו ממדיומים אחרים כמו קולנוע או טלוויזיה. מיקרוסופט כבר הודיעה עוד ב-2019 כי המשחק השני בסדרה בפיתוח, ואנחנו עדיין מחכים לעדכונים נוספים. בינתיים אם לא יצא לכם לחוות את המסע של סנואה - מומלץ.
ה-Game Pass כולל עוד המון משחקים של חברות שונות, והרשימה המכובדת והמרשימה לא מסתיימת כאן. לא ציינתי גם את EA PLAY שכלול גם הוא בשירות, ומציע לא רק את Titanfall אלא גם את סדרת פיפ"א, מאדן NFL, באטלפילד, Mass Effect, ניד פור ספיד ועוד רבים וטובים.
גם לפרו אבולושן 21 של קונאמי יש נציגות ב-Game Pass וקיימים לא מעט משחקי מירוצים כמו Dirt 5 משחקי Forza כך שאפשר לראות שגם שחקני הספורט לא נזנחו. למרות שציינתי רק את Doom, גם שאר המשחקים של חברת בת'סדה כלולים ותוכלו למצוא את פנינות כמו Prey או Dishonored 1 ו-2 וחבילות ההרחבה שלהן. מה שבטוח הוא שה-Game Pass ממשיך להתגלות בתור שירות מהנה ומשתלם.