כידוע, בעידן הגיימינג של היום, משחקי אונליין רבים כוללים מערכת חיפוש שרתים המבוססת על מיומנויות (כשרון), ומשחקי קול אוף דיוטי לא שונים. בשלב זה, כל גיימר ששיחק בקול אוף דיוטי שמע על "שידוכים מבוססי כישורים" SBMM או skill-based matchmaking ב-Modern Warfare 2. המערכת הייתה זמינה בכל אחד משלושת משחקי קול אוף דיוטי האחרונים. עם זאת, מספר לא קטן של שחקנים הגיעו למסקנה מיוחדת ודיי מדאיגה לאחרונה שבכותר האחרון בסדרה, ישנה גם מערכת כלשהי המחשבת את הנזק כל ששחקן על בסיס הכישרון שלו ונתוני השחקן במשחק, כגון יחס הריגות/מוות ועוד.
האפשרות שמערכת כזו אכן קיימת במשחק הצליחה להדאיג חלק מהמעריצים. בצד השני של הקשת חושבים כי הפיצ'ר הזה אינו אמיתי בעליל. אלו הפחות מעורבים עשויים לתהות למה גיימרים מתכוונים בכלל כשמדברים על נזק המבוסס על מיומנויות (או כישרון). בעיקרון, נזק המבוסס על מיומנויות מתייחס לרעיון של משחק המחשב את תפוקת הנזק של השחקן על סמך רמה (או דרגה) או רמת המיומנות שלו. כל זה אומר, שאם לשחקן יש רמת מיומנות נמוכה יחסית לאחרים בלובי שלו, אז לפי התיאוריה, אותו שחקן יקבל 'בוסט' לנזק שלו לעומת יריבו.
מצד שני, שחקנים שמתהדרים ברמת כישרון גבוהה יותר מאחרים בלובי, יאלצו לשחק עם רמת נזק (Damage) נמוכה יותר מאחרים. המערכת הזו, כך אומרת התיאוריה, עובדת כדי לתת לשחקנים פחות מיומנים סיכוי טוב יותר להחזיר מלחמה, טענה שלא בהכרח נשמעת הוגנת לשחקנים שהשקיעו את זמנם בשביל להיות טובים יותר משאר השחקנים.
בהנחה שמערכת זו קיימת, היא תשמש כשיטה הרבה יותר דרסטית "ליישר קו" בין גיימרים במשחק, מאשר מערכת חיפוש לובי מבוססת על מיומנויות. כאמור, כבר שנים שמשחקי קול אוף דיוטי עם מערכת הלובי שלהם, פשוט מצמידים אותך לשחקנים שמתאימים מאוד לרמת הכישרון שלך. זה מקטין את הסיכוי שמשחק יהפוך לעניין חד צדדי שבו שחקנים פחות טובים הופכים לשק חבטות על ידי שחקנים ותיקים ומנוסים. למרות שמערכת זו גם לא בדיוק אהובה על ידי השחקנים, היא לא משנה את מכניקת המשחק כמו נזק המבוסס על כישרון.
נכון לעכשיו, חוץ מסרטונים אשר שותפו על ידי גיימרים שונים, לא נמצאו ראיות קונקרטיות המצביעות על כך של-Modern Warfare 2 יש איזושהי מערכת נזק מבוססת מיומנויות. כרגיל, זה לא מנע מכמה שחקנים לטעון שיש להם הוכחה וידאו המדגימה בדיוק את הבעיה. עם זאת, ההדגמות שהוצגו עד כה יכולות להיות קשורות לבעיות של סנכרון שרת או פשוט אי דיוק של השחקן. מבחינה רשמית, Infinity Ward לא אישרה את קיומה של המערכת, והאפשרות שהאולפן יעשה זאת בהמשך היא לא סבירה. נציין כי גם על מערכת ה-SBMM האולפן לא בדיוק חשף יותר מדי מידע. ככל הנראה כדי לעצבן כמה שפחות שחקנים.
נכון לעכשיו, מי שחושש שמערכת זו עלולה לקחת מהם את הניצחונות שלהם, יכולים להיות רגועים. אם אנחנו קצת כנים, זו דרך מצוינת לזרוק קצת אשמה כאשר אנחנו מפסידים או שהמשחקים נהיים קשים, אבל זה עדיין לא סביר. נשאר רק לקוות כי יום אחד נקבל תשובה רשמית כי מערכת זו לא קיימת. באמת, יותר חשוב לקוות שחברת אקטיוויז'ן לא התאהבה ברעיון שקהילת המשחק "הציעה", ובסוף נקבל אותה במכותר קול אוף דיוטי הבא בסדרה.