sportFive1177456 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1177457 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

חברת הגיימינג אוברוולף פיתחה פלטפורמה טכנולוגית מובילה, המאפשרת ליוצרי תוכן לבנות אפליקציות ומודים (mods) למשחקי מחשב, להפיץ אותם ולייצר הכנסה מיצירותיהם. היום (ג'), הכריזה אוברוולף (Overwolf) על רכישת טבקס (Tebex), פלטפורמה המאפשרת ליוצרי תוכן לעשות מונטיזציה בשרתי משחק פרטיים, בסכום של 29 מיליון דולר. רכישה זו מקדמת את מטרת העל של אוברוולף: לאחד את קהילת יוצרי התוכן למשחקי מחשב, ולאפשר להם לעשות את מה שהם הכי אוהבים לעשות ולייצר מכך הכנסה.

 

טבקס מספקת פתרון כולל לחברות משחקים וליוצרים המעוניינים לעשות מונטיזציה בשרתי משחקים פרטיים: מפתיחת החנויות וניהולן בתוך השרתים ועד למצב קבלת התשלום. הפתרון שמציעה החברה משרת כיום 12 משחקים, ביניהם כותרים כמו Minecraft, ARK: Survival Evolved ו-Rust. מרגע היווסדה של טבקס ועד היום, תמכה פלטפורמת המונטיזציה שלה ביוצרים ועזרה להם להרוויח מעל 500 מיליון דולר. מתוך סכום זה, רק בדצמבר 2021 הרוויחו היוצרים כ-10.5 מיליון דולר.

 

אורי מרשנד - צילום_ מיכאל טופיול (צילום: ספורט 5)
אורי מרשנד - צילום_ מיכאל טופיול | צילום: ספורט 5

רכישה זו מבשרת על כניסתה של אוברוולף לתוך קטגוריה חדשה של יוצרי תוכן: יוצרים הבונים, מחזיקים בשרתים פרטיים. מעבר לכניסה לתחום הזה, המהלך הוא סינרגטי מטבעו עם CurseForge Core - שירות המודים המובנה שמציעה אוברוולף לחברות משחקים. טבקס תמשיך לפעול בתור יחידה עסקית בתוך אוברוולף, וכלל פעילותה מול לקוחותיה הקיימים תימשך כרגיל - החל בתחזוקת הפלטפורמה, ועד שיכלולה ופיתוח רעיונות חדשים עבורה.

 

"מהרגע בו פגשנו לראשונה את הצוות של אוברוולף, שני דברים היו ניכרים במיוחד: המסירות שלהם לשוק התוכן המיוצר ע"י משתמשים (UGC), והמאמץ שהם משקיעים בלוודא שיוצרי התוכן מקבלים תשלום על עבודתם הקשה. ההצטרפות שלנו לאוברוולף מאפשרת לטבקס להרחיב את פעילותה ולהגיע ליותר שרתי משחקים ויותר חברות משחקים, והכי חשוב - להמשיך לפתח את הקהילות של שרתי המשחקים הקיימים. המחויבות שלהם לסייע לנו לפתח את תעשיית שרתי המשחקים, היא מה שידחוף את טבקס ויקדם אותה לשלב ההתפתחות הבא שלה," אמר לי מקניל, מנכ"ל טבקס.

 

"טבקס חולקים איתנו את ההתחייבות המתמדת לזיהוי דרכים לתמיכה בקהילות שחקנים וחברות משחקים הרוצות לתת ליוצרי תוכן את האפשרות לבנות בתוך המשחקים. בתור זאבים ותיקים בתחום של יוצרי האפליקציות למשחקים ויוצרי המודים, אנחנו נרגשים להיכנס לקטגוריה חדשה של יוצרי תוכן - בעלי שרתים - ולהמשיך ליצור חוויות חדשות בתעשייה. האופרציה של אוברוולף, שלוקחת את התעשייה קדימה, לצד הטכנולוגיה של טבקס והצוות הנמרץ וחדור המטרה שלהם - יעזרו לנו להגיע להרבה יותר יוצרים ולאפשר להם לייצר הכנסה מכובדת עבור עבודתם", אמר אורי מרשנד, מנכ"ל אוברוולף.