שרתי המשחק עבור Dark Souls: Remastered, Dark Souls 2, Dark Souls 3 ו-Dark Souls: Prepare to Die Edition הוסרו זמנית מהמחשב האישי. Bandai Namco הודיעה על הסגירה בסוף השבוע, תוך ציטוט של "דיווחים על בעיה בשירותי האונליין". למרבה המזל, הבעיה לא משפיעה על גרסאות הפלייסטיישן או ה-Xbox של המשחק.
לפי הדיווחים, נראה כי פריצה חדשה נמצאה בגרסת המחשב האישי של Dark Souls 3, ונוגעת גם במשחקי העבר בסדרה, ונראה כאילו אותה בעיה עלולה לפגוע ב-Elden Ring. נכון לעכשיו, מומלץ לשחקנים לשחק במצב Offline.
PvP servers for Dark Souls 3, Dark Souls 2, and Dark Souls: Remastered have been temporarily deactivated to allow the team to investigate recent reports of an issue with online services.
— Dark Souls (@DarkSoulsGame) January 23, 2022
Servers for Dark Souls: PtDE will join them shortly.
We apologize for this inconvenience.
הפריצה לביצוע קוד מרחוק (RCE) מאפשרת למעשה לתוקף הפוטנציאלי לבצע קוד שרירותי במכשיר מרוחק, כלומר הם יכולים להשתלט על המחשב האישי של השחקן. הפרטים המלאים של פריצת RCE עדיין לא ידועים, אך זה כבר הספיק להרים את כל קהילת המשחק על הרגליים.
הדיווח הראשונים הגיע מסטרימר ששידר את משחקו תחת פלטפורמת Twitch וסבל מהתקפת RCE. למרבה המזל, נראה שההאקר שגילה את הבעיה לא היה באמת התכוון להרוס את המשחק לסטרימר, ואחרי שביצע את המתקפה כנראה כבר ניסה ליצור קשר עם FromSoftware אך לא קיבל תשובה.
האמנם אולפן הפיתוח לא ענה אך נראה שיש קצת חדשות טובות, מכיוון שתוכנת האנטי צ'יט עבור Dark Souls 3 בשם Blue Sentinel, עודכנה כדי להילחם בפריצות RCE. זה נראה כי רק שחקנים מעטים יודעים להשתמש בפריצת RCE הזו, כך שהסבירות להיפגע ללא כל הגנה היא קלושה, אבל הבעיה עלולה להשפיע על כותרים אחרים של FromSoftware.
המשמעות היא שההשקה של Elden Ring בחודש הבא תזדקק להגנה מפני פריצות ל-RCE, מכיוון שדיווחים מצביעים על כך שאותה בעיה נמצאה בקוד הפיתוח עבור המשחק. נכון לעכשיו, מומלץ לשחקני Dark Souls 3 להתקין את Blue Sentinel או לשחק את המשחק במצב לא מקוון.