פיטר מור נחשב לותיק ביותר בתעשיית הגיימינג: הייתה לו קריירה בחברת סגה בסוף שנות ה-90 כאשר הוא עזר להשיק את קונסולת הדרימקאסט, הוא זכה לקריירה מצליחה במיקרוסופט בהשקת האקס בוקס, ולאחר שהתמנה למנכ"ל בחברת EA בשנים 2007 - 2017 - עזב מור את עולם הגיימינג והפך למנכ"ל של ליברפול.
לאחרונה התקיים במגזין Gamesindustry ראיון עם מור, שם הוא התייחס לנושא שבוער לאחרונה וחוטף לא מעט ביקורות מצד השחקנים ברשת: האולטימייט טים בפיפ"א, וכל "מכניקות ההפתעה" שמרכיבות את מצב המשחק הפופולארי, והשוואתן להימורים.
מור החל להגיב: "הקונספט של האולטימייט טים התחיל למעשה עוד בשנות ה-20 וה-30, כאשר הצרכנים רכשו קופסאות סיגריות שכללו קלפים, ואפילו חברת Lucky Bags האנגלית יצרה חבילות שונות שכוללות בתוכן ממתקים , פעילויות וצעצועים שונים ורנדומלים לכל חבילה".
"הציפייה" הזו, של לפתוח חבילה ולא לדעת מה יש בתוכה קורצת ללא מעט שחקנים - לכן סרטוני פתיחות קלפים של אולטימייט טים כל כך פופולאריים".
הבעיה הגדולה היא שלא מעט מדינות ברחבי אירופה כמו בלגיה או הולנד החליטו להחשיב מצבי משחק כמו האולטימייט טים בתור הימורים לכל דבר ועניין - והסירו אותן בתחומי המדינה. גם ברחבי ארה"ב החלו לצוץ לא מעט תביעות דומות במהלך השנה האחרונה.
הרעש הגדול החל דווקא כאשר EA השיקה את Star Wars: Battlefront 2 בשנת 2017, שמזכירה מאוד את מכניקת המשחק של האולטימייט טים, וגם לכך התייחס מור: "השחקן תמיד יקבל תמורה. זה לא כאילו השחקנים פותחים חבילות ריקות ולא מקבלים דבר".
"זו אולי השקפתי האישית, אבל ההשוואה בין הפתעה ועונג, להימורים - רחוקה. השחקן יכול לחרוש את המשחק בשביל להשיג 'חבילת זהב', וברגע שהוא יפתח אותה - הוא יכול להיות מרוצה, או לחשוב שמדובר בחבילה לא מוצלחת. אני לא רואה איפה ההימור פה כביכול. אבל שוב - זוהי דעתי".
מור המשיך ודיבר על כך שהאינדיקציה הראשית היא קודם כל השחקנים, והדוחות השנתיים של EA מספקים להם את התמונה, כאשר הם רואים עליה משמעותית בשחקנים וברווחים משנה לשנה במצב המשחק:
"אני מבין שמצב האולטימייט של פיפ"א ומאדן NFL גורר לא מעט ביקורת, אבל המספרים מדברים בעד עצמם. אני זוכר שהתלונות העיקריות שקיבלנו על מצב האולטימייט טים בתקופה שלי היא שהשרתים נפלו, ושחקנים לא יכלו לפתוח חבילות".
מור סיים את הראיון "האולטימייט טים פיתח אלמנט שירותי למשחק, ואפשר לומר שהוא המציא את פיפ"א מחדש בתקופה שבה רוב משחקי הספורט היו תקועים באותה נקודה במשך שנים".
EA Net Revenue from Ultimate Team
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) May 20, 2020
FY 2020: $1.49bn
FY 2019: $1.37bn
FY 2018: $1.18bn
FY 2017: $775m
FY 2016: $660m
FY 2015: $587m