יש שני דברים שאנחנו יכולים לומר שיקרו בודאות בעולם הזה: השמש תשקע ותזרח כל יום, ושחקני GTA אונליין יסבלו מזמני טעינה ארוכים בצורה מחרידה. ומה קורה כאשר הישועה לא מגיעה מהחברות הגדולות? הקהילה מחליטה לשנס מותניים ולהציע פתרונות, וזה בדיוק מה שעשה המודר (modder) העונה לכינוי "'t0st", שפרסם קובץ תיקון שמשפר את זמני הטעינה של המשחק ב-70% במחשב האישי.
t0st הפנה את העניין לתשומת ליבם של רוקסטאר וציין בפניה ישירה בתיקון ששיחרר כי "מתכנת בודד יכול לפתור את התקלה ביום עבודה". ברוקסטאר שמו לב לתיקון שהתחיל לתפוס תאוצה ודיבור ברשת, ועשו את הבלתי יאמן: החברה רכשה את התיקון מ-t0st בסכום של עשרת אלפים דולר על עבודה המחקר והתכנות שביצע, והבטיחה כי תשלב את אותו תיקון בצורה רשמית ב-GTA במהלך העדכונים של המשחק בעתיד.
ברוקסטאר הגיבו על הרכישה: "לאחר מחקר מקיף אנו יכולים לאשר כי השחקן t0st אכן חשף היבטים בקוד של GTA אונליין הקשורים לזמני הטעינה של המשחק וכיצד ניתן לשפר אותם. נוכח התוצאות, אנו נבצע שינויים ונטמיע את התיקונים במהלך העדכונים הקרובים למשחק".
אז מה הבעיה ואיך למעשה התיקון עובד? הדרך הכי פשוטה לתאר זאת היא שקוד המשחק של GTA אונליין נכתב בצורה לא יעילה, וכאשר הוא מנסה לקרוא ולפרק קבצים מסויימים הקשורים לטעינת המשחק מתבצעות פעולות כפולות ומיותרות שרק מאריכות את זמני הטעינה.
בעיה נוספת שגרמה לעיכובים הייתה מנגנון שמחפש האם קיימים ערכים כפולים בשורות הקוד, ולאחר ש-t0st ניטרל אותו - זמני הטעינה שופרו משמעותית. עד כמה שופרו? הבדיקות מראות שזמני הטעינה שופרו משש דקות , לדקה ו-50 שניות לאחר התיקון.
את ההסבר הטכני המלא והמפורט תוכלו לקרוא בבלוג הרשמי של t0st בלחיצה כאן, ובמידה ותרצו לנסות את העדכון בעצמכם, הוא זמין להורדה כאן.
זו לא הפעם הראשונה בתעשייה שבה חברה משתפת פעולה ומשלמת למעריצים על העבודה שעשו, אך כן מדובר בצעד מפתיע מצד רוקסטאר שבשנים האחרונות החלה להקשות על חייהם של קהילת המודרים, בעיקר מכיוון ולא מעט מודים מאפשרים לשחקנים לרמות גם במצב האונליין של המשחק.