"מכת מוות", כך הגדירו הבעלים של הקבוצות הגדולות את האפשרות שהכדורגל יחזור בלי קהל בעונה הבאה, וללא חיסון או תרופה לקורונה בזמן הקרוב, נראה שאין אפשרות אחרת. המשמעות היא שהמועדונים לא יוכלו להסתמך על הכנסות ממכירת מנויים וכרטיסים, שמהווים חלק גדול מהתקציב. כמה גדול? ערוץ הספורט חושף את הסכומים:
מכבי ת"א
הצהובים מכניסים לכיסם את הסכום הגבוה ביותר ממנויים וכרטיסים בליגת העל: מדובר על 37 מיליון ש"ח שמהווים חלק גדול מהתקציב. המנויים תופסים את כל משחקי הליגה כולל הפלייאוף, כך שייתכן שחלק מהסכום או כולו יוחזר לרוכשים. בכל מקרה, הסכום לא כולל הכנסות מספונסרים וממוצרי המועדון, שעלולות להיפגע גם כן.
מכבי חיפה
מכבי חיפה הכניסה לכיסה ממכירות של מנויים וכרטיסים כ-20 מיליון ש"ח בעונה הסדירה ועוד חמישה מיליון נוספים נכנסו ממשחקי הפלייאוף (מיליון ש"ח לכל משחק בית). כמו אצל מכבי ת"א, ייתכן שחלק מהסכום או כולו יוחזר לרוכשים.
בית"ר ירושלים
עד ה-5.3 המועדון הכניס לכיסו 16 מיליון ש"ח, שהתחלקו שווה בשווה בין מכירה של מנויים ומכירה של כרטיסים (8 ו-8). בבית"ר מעריכים כי אם העונה תסתיים ללא קהל, המועדון צפוי להפסיד ארבעה מיליון ש"ח נוספים. חשוב לציין, שהסכומים אינם כוללים הכנסות מהספונסרים ומהמרצ'נדייז של המועדון, שככל הנראה גם תיפגענה.
הפועל ב"ש
מבחינת משמעות לתקציב, אולי מדובר בנפגעת הגדולה ביותר של המשבר, וזה מבלי להזכיר את העזיבה של אלונה ברקת. לא פחות מ-19 מיליון ש"ח הכניסה הקבוצה עד ה-10.3, החלק הארי ממכירת מנויים (17.5) ועוד סכום קטן ממכירת כרטיסים (1.5). עוד שני מיליון ש"ח (כנראה) יאבדו אם העונה תסתיים ללא קהל, וזה כולל את רבע גמר גביע המדינה בסמי עופר.
לסיכום, אם העונה במועדונים הללו מדברים על קיצוץ של 25, 30, 40 אחוז משכר השחקנים, בעונה הבאה הוא עשוי להיות מוכפל אם המשחקים ייערכו ללא קהל. התקציבים, גם של המועדונים הגדולים ביותר, יירדו לסביבות ה-30-40 מיליון ש"ח. ואם אתם רוצים סיבה אחת לאופטימיות זו העובדה שהספונסרים של המועדונים צפויים להמשיך ולתמוך, בעיקר בגלל נתוני הצפייה הגבוהים במקרה של משחקים בלי אוהדים.