עוד לא עברו 24 שעות מההדחה בסקוטלנד וכבר התחיל הקמפיין למאמן הבא של הנבחרת. לא נמאס לכם למחזר? לא מעייף אתכם? אז נכון, אנחנו חיים בעידן מלא באינטרסים, שמופצים היטב ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת, על ידי פרשנים, עסקנים ועוד כאלו ואחרים. אבל מצד שני, על מה הקמפיין כרגע?
ההתעסקות צריכה להיות בעניין אחר והוא מה לעזאזל אנחנו רוצים מהמותג הזה שנקרא ״נבחרת ישראל״, שמייצג את כולנו? אנחנו רוצים חזון. לא של כדורגל התקפי או הגנתי כרגע, אלא איך ממקסמים את יכולת המשחק בהתאם לכלים שיש לנו בכדורגל הישראלי.
יש שאלות בוערות יותר מהאם לשחק כדורגל התקפי או הגנתי כרגע. צריך לבחון כיצד נמקסם את היכולת של נבחרת ישראל בהתאם לכלים שיש לנו בכדורגל המקומי. יש לשאול איך מגדלים פה שחקני הגנה איכותיים מגיל 13 או 14 כדי שלא נספוג כמעט בכל משחק. איך מתאימים שתי שיטות משחק, שמתאימות לשחקן הישראלי לעומת האירופי ורצים איתן בכל הנבחרות, מהנערים ועד הבוגרים.
צריך לעשות חושבים כיצד בונים שחקנים שמוכנים לבוגרים בגיל 17 ו-18 ולא מבזבזים שלוש - ארבע שנים לשווא. שחקן בן 23 בליגת העל לא צריך להיקרא צעיר. כמו כן, צריך לבחון איך מרגילים את השחקן הישראלי לעמוד בקצבים גבוהים כבר מגיל צעיר.
באותה נשימה, צריך לשאול כיצד בונים מנטלית שחקן שלא יסתחרר אחרי הצלחה או כשלון ויגיע לעבודה יום אחרי, באותה מוכנות ומוטיבציה. איך הדור הצעיר שראה את האכזבה בסקוטלנד יצליח בעוד 4-6 שנים להתמודד אחרת עם הסיטואציה.
אנחנו ממליכים מאמני נבחרת שצועקים: "התקפה התקפה", או ממנים מאמנים עם משנה טקטית ברורה ולאחר מכן קוטלים אותם שהם לא מספיקים להשפיע. אנחנו מקימים וועדות איתור, שמתכנסות מחדש כל שנתיים. כרגע כל מה שאנחנו עושים זה לרמות את עצמינו, ובזה אנחנו מעולים.
לכל השאלות הללו יש גם תשובה; צריך להשקיע כסף במנהל מקצועי ואג'נדה ברורה למותג שקוראים לו ״נבחרת ישראל״. לשם לכוון את התקציבים. כן, ניסינו לעשות את זה, אבל זה החזיק בדיוק לרגע. ולא, עסקני ההתאחדות היקרים, הכוונה היא לא להביא אחד כזה, לקרוא לו מנהל טכני או ספורטיבי ואז להפוך אותו למאמן, ומיד אחרי הדחה לעשות עוד קמפיין תקשורתי למאמן הנבחרת.
לסיום, וזה רק לעניות דעתי, ישראל שיחקה בדיוק לפי המידות שלה בקמפיין הזה. היא יכולה קצת יותר, היא צריכה קצת יותר וזה בסדר לדרוש את זה. כולנו מאוכזבים אחרי ההדחה בסקוטלנד. אבל היא נראית כמו נבחרת. אחת כזו שאכפת לה ומתחילה להבין מה היא רוצה מעצמה. שחקנים צעירים חסרי ניסיון השתלבו בצורה חלקה לצד הוותיקים תוך כדי קמפיין. יש תחושה של כיוון. מה שאי אפשר היה להגיד הרבה שנים.
מה זה אומר? שאם זה מתחיל להיראות בסדר אז זה כנראה בדיוק הזמן של העסקנים לפרק את הכול כמו שהם פירקו כל תהליך אחר שהתחלנו. זה הזמן לקרקס החדש עד דצמבר.