האפשרות להמר מידי יום על מגוון של ביצועים ואירועי ספורט באמצעות הווינר, דחקה בשנים האחרונות את טפסי הטוטו המסורתיים. רוב חובבי הכדורגל כבר עייפים מלנחש 16 משחקים ומשחק הווינר הזמין והדינמי הפך לספק ההכנסות העיקרי של המועצה להסדר ההימורים בספורט, המשאיר את הטוטו הרחק מאחור. אלה שעדיין שולחים טוטו בכל שבוע הם בעיקר המהמרים הוותיקים. הצעירים עברו לווינר.
כעת במועצה רוצים לשנות זאת. על מנת להחזיר את כבודו האבוד של הטוטו הוותיק, הקיים מאז שנות ה-60, הוחלט להקטין את טופס המשחקים מ-16 בחזרה ל-15, כך נודע ל-ONE. השינוי, שיגדיל את הסיכוי לזכות, יחל בעוד פחות משבועיים, ב-21 באוגוסט, לקראת המחזור הראשון בליגת העל בכדורגל. מדובר בשינוי ראשון מזה כעשור.
בשנות ה-60 נדרש המהמר לנחש נכונה רק 12 תוצאות משחקים כדי לזכות בפרס הראשון, אך במהלך השנים עלה בהדרגה מספר המשחקים בטופס, על מנת להפחית את מספר הזוכים מחד ולהגדיל את סכומי הפרס מאידך וכך להתחרות במפעל הפיס.
ב-2009 ירדו הכנסות הטוטו באופן חד לעומת השנה שלפני כן, מ-296 מיליון שקל ב-2008 ל-180 מיליון אשתקד. לעומת זאת, הכנסות הווינר הגיעו ל-1.18 מיליארד שקל ב-2009. כך שמשחק הטוטו מהווה פחות מעשרה אחוזים מסך הכנסות מועצת ההימורים.
בטופס החדש יהיה רוב לליגות הישראליות ויעשה מאמץ לשלב את כל משחקי ליגת ווינר (ליגת העל).הניחוש הנכון ייעשה במוצאי שבת, באופן שיחזיר את הטוטו לימיו הטובים כמשחק חברתי, שכל חובבי הכדורגל חיכו לתוצאותיו בכל מוצאי שבת.
טוטו 15 מגדיל מאד את סיכוי הזכיה והוא יהווה, לפיכך, אטרקציה גם לצעירים. הוא גם ישלים את משחקי הווינר, המותאמים לצעירים, ויציע להם אופציה מעניינת נוספת, שיוצרת ריגוש ומעוררת עניין וחווייה.
עופר פרי, מנכ"ל הטוטו: "הטוטו קשור בטבורו להוויה הישראלית. יש לו מודעות ציבורית רחבה ונכסים מיתוגיים שנצברו במשך השנים, הקשורים במפגשים חברתיים, במשחק משותף של חברים ובחיבור הדוק לקידום הספורט בישראל. נכון, שמאז השקת מותג הווינר המצליח מאוד לפני כ-8 שנים, חלה ירידה בהכנסות הטוטו על-חשבון הווינר, אבל הוא עדיין מכניס כ-200 מיליון שקל בשנה. מדובר במותג חזק, המושרש בתודעה הצרכנית, ואנחנו פועלים לשפר אותו ולהתאים אותו לקהלי יעד חדשים. בקרוב יהיו בשורות נוספות".
פרי הוסיף ש"הטוטו ימשיך להיות משחק חד-שבועי, שיכלול משחקים מהליגות בישראל ובאירופה והורדת ניחוש אחד תגדיל את סיכוי הזכייה בפרס הראשון ותייצר יותר מיליונרים במהלך השנה. אנחנו רוצים לשוב ולהפוך את תחנת הטוטו למוקד חברתי פעיל, שירכז אליו בסופי השבוע את חובבי הכדורגל".
כל ההכנסות ההטוטו יוקדשו לקידום הספורט הישראלי. בהתאם לתכנית האסטרטגית הלאומית יושקעו 5.5 מיליארדשקל בעשור הקרוב בהקמת מתקנים בכל רחבי הארץ.