אם תשאלו אדם בעל מושג בסיסי בלבד בכדורגל מי המותג הבולט והחזק מבין מועדוני הכדורגל, כמעט בטוח שהתשובה שתתקבל תהיה ריאל מדריד, ברצלונה או מנצ'סטר יונייטד. אלה אכן מותגי הכדורגל הגדולים בעולם, לכל אחד מהם ערך מותג של כמיליארד דולר.
ניתן להזכיר מותגי על נוספים בעולם הכדורגל כגון ארסנל, צ'לסי וליברפול באנגליה, אינטר, מילאן ויובנטוס באיטליה, באיירן מינכן בגרמניה וגלאטסראיי בטורקיה.
אבל מה בעצם הופך מועדון כדורגל למותג בעל עוצמה מסחרית רבה כל כך? לפי אתר sporting intelligence, המתמחה בסוגיות מעין אלה, יש שני סוגים של מותגי כדורגל וגם שתי דרכים לחשב את ערך המותג.
סוג המועדון הראשון הוא זה שבסיס אוהדיו הוא מקומי בלבד. הסוג השני, הגדול יותר והמורכב יותר לחישוב, הוא מועדון הכדורגל שנהנה מתמיכת אוהדים רחבה, מקומית וכלל עולמית.
סטוארט ווייטוול, שותף בפירמה העוסקת גם בהערכת מותגים, אמר בנושא כי: "הערכת מותג של מועדון כדורגל זה דבר מורכב, שאינה נמדדת רק בכלים עסקיים. זה תלוי גם בהישגי העבר של המועדון, נאמנות האוהדים, נוכחות במגרש והנכונות להוציא כסף על הקבוצה". וייטוול מדגיש כי מותג בעל ערך של מיליארד דולר לא בהכרח יתורגם לסכום כסף דומה. "מותג זה מעבר לכסף", הוא מציין.
מומחים נוספים לשיווק מציינים מספר גורמים אחרים כחשובים להערכת ערך המותג של קבוצת כדורגל: תדמית המועדון והשחקנים, גודל בסיס התמיכה של האוהדים, הרייטינג של הקבוצה בשידורי טלוויזיה, הפופולאריות שלה באינטרנט וברשתות חברתיות, כמות הכסף שהמועדון יכול לגייס בתוך תקופה מסויימת, תזרים המזומנים של המועדון והקיבולת שלו להכיל אוהדים חדשים.