התודעה הצרכנית של אוהדי הכדורגל בישראל אינה גבוהה במיוחד. ניתן להסתכל בקנאה אל הנעשה בגרמניה ולנסות לאמץ את ההתנהלות של קהל הבונדסליגה בכל הקשור לשיתוף פעולה והבעת מחאה בנוגע למחירי כרטיסים ועניינים צרכניים נוספים.
כ-4,000 אוהדים של קבוצות שונות מהליגה הגרמנית הפגינו היום (ראשון) במחאה על העלייה במחירי הכרטיסים והמסחור של ענף הספורט הפופולארי במדינה. ארגוני אוהדים מ-15 מועדונים בשלוש הליגות הבכירות התכנסו במרכז ברלין ומחו גם על השינויים במועדי פתיחת המשחקים ופיזור ההתמודדויות בשל דרישות גופי השידור.
"אנשים צריכים להבין שהמהלכים נגד האוהדים יחזרו כבומרנג נגד הליגה וזה ייפגע באווירה באצטדיונים", אמר הדובר מטעם המפגינים, וילקו זיכט.
יש לציין כי מחירי הכרטיסים בבונדסליגה זולים למדי בהשוואה לשאר הליגות הבכירות באירופה. בעוד עבור כניסה למשחק בגרמניה ישלם אוהד 21 יורו בממוצע לכרטיס, בפרמייר ליג יעלה כרטיס כניסה 43 יורו בממוצע ובליגה הספרדית כ-40 יורו.
הבונדסליגה מביאה למגרשים את הקהל הרב באירופה, מעל 42,000 צופים למשחק בממוצע, בהשוואה לכ-36,000 באנגליה ו-28,500 בספרד ונהנית מגאות כלכלית מרשימה. הכנסות הליגה הגרמנית הסתכמו ב-1.7 מיליארד יורו ב-2009 לפי הפירוט הבא: 424 מיליון יורו בימי משחקים, 573 מיליון יורו הכנסות מספונסרים ו-594 מיליון מזכויות שידור.