מישהו דיבר על משבר כלכלי באנגליה? ימים ספורים אחרי שקבוצת הכדורגל הלונדונית טוטנהאם, הודיעה כי היא נערכת לפרויקט אצטדיון חדש בן 60,000 מקומות, פרסמו התרנגולים את הדוחו"ת הכספיים שלהם עד סוף יוני 2008 והמספרים גרמו לשמחה רבה ב"לול".
ראשי טוטנהם הציגו גידול נאה במירב פעילויות הקבוצה, מה שמבטיח להם שקט יחסי בהתמודדות עם הלחץ הפיננסי העולמי הנוכחי.
גידול של 11 אחוזים נרשם בהכנסות הקבוצה, והן הגיעו ל-114.8 מיליון ליש"ט לעומת 103 מיליון ליש"ט בשנה שעברה.
גם בשורת הרווח הציגה הקבוצה גידול, כששאר הרווח התפעולי עמד על 35 מיליון ליש"ט לעומת 32 מיליון בשנה שעברה.
בתחום חובות הקבוצה נשמרה רמה יחסית נמוכה של חוב חיצוני, גם לאחר ההשקעות של טוטנהאם ברכש לקראת העונה הנוכחית. סעיף החובות עומד כרגע על 14.6 מיליון ליש"ט בלבד.
ההכנסות ממשחקי הליגה הגיעו ל-18.27 מיליון ליש"ט לעומת 18.07 מיליון ליש"ט בדו"ח הקודם. הכנסה נוספת היתה של 10.34 מיליון ליש"ט במשחקי הגביע וכאן נרשמה ירידה לעומת השנה שעברה בה נרשמו בסעיף זה הכנסות של 12.77 מיליון.
המסקנה הברורה מהדוחו"ת, שהיתה צפויה מראש, היא כי מרבית הגידול בהכנסות מקורו לא בקהל הצופים אלא בגידול ההכנסות מספונסרים וזכויות שידור.
בסעיף הספונסרים כולל הבונוס על הקארלינג-קאפ, הגיעה הקבוצה ל-27.78 מיליון ליש"ט, גידול לעומת 25.43 מיליון שנה קודם לכן.
הקבוצה מקבלת חסות חולצות מחברת Mansion, מערכות לבוש מחברת פומה, וחתמה חוזים עם חברת התקשורת BT, חברת המשקאות קרלסברג וחברת התיירות הגדולה תומס קוק.
הכנסות יפות נרשמו בתחום רכישות המרצ'נדייז (מוצרי העידוד והתלבושות של הקבוצה) בידי האוהדים.
סט התלבושות שהוצא במיוחד לחגיגות 125 שנה למועדון נמכר היטב, וגם שתי חנויות המזכרות החדשות שנפתחו השנה עמדו ביעדים שלהן בהצלחה. בסך הכל חל גידול מרשים של 38% במכירות המרצ'נדייז והן התסכמו השנה ב- 9.7 מיליון ליש"ט. המכירות און ליין דרך האינטרנט כמעט הוכפלו והציגו שיעור גידול של 88%.
אתר האינטרנט של טוטנהאם מקבל מיליון כניסות בחודש של "יוניק יוזרס" והוא מדורג בין חמשת אתרי הכדורגל הנצפים ביותר בבריטניה. סך כל הרווח הגיע ל- 40.3 מיליון ליש"ט כולל סכומי זכויות הטלויזיה לעומת 33.7 מיליון בשנה שעברה.