אוהדי כדורגל רבים באנגליה מוחים על 'חליבת הכספים' מצד מועדוני הפרמייר ליג. החולצות הרשמיות של הקבוצות, שאינן זולות גם כך, מתחדשות בקצב שקשה לאוהדים להדביק.
18 מתוך 20 מועדוני הליגה מצפצפים על התקנות הצרכניות ומשווקים חולצות חדשות בכל עונה. עקב כך, שרת הספורט לשעבר פנתה בטיפ צרכני להורים: "תגידו לילדים שאינכם יכולים לקנות את החולצות".
כל מועדוני הפרמייר ליג שיווקו חולצות חדשות לקראת העונה הבאה, רק שתיים מהן עשו כך בעונה שעברה, ארסנל וליברפול. ה'חולבת' הגדולה מכולם היא טוטנהאם, שתשתתף בעונה הקרובה במוקדמות ליגת האלופות. התרנגולים הוציאו שלוש חולצות שונות בכל שנה, בשש העונות האחרונות. כל חולצה של הספרס עולה 45 ליש"ט (כ-270 שקל).
מדובר בהפרה של כללים צרכניים שנקבעו בשנת 2000 על ידי דייויד מלור, לשעבר חבר קבינט ומבכירי משרד האוצר הבריטי, כדי למנוע ניצול של אוהדי הכדורגל במדינה. הוועדה של מלור למען האוהדים קבעה תקנות למחיר כרטיסים וכן החליטה זמן המתנה של שתי עונות לפחות משיווק חולצה אחד לחדשה. רוב מועדוני הפרמייר ליג, כאמור, צפצפו על כך.
דובר טוטנהאם התייחס לטענות נגד מועדונו: "המטרה שלנו היא לאפשר מגוון מרצ'נדייז רחב ככל האפשר". האוהדים לא מרוצים מהתשובות שמספקת ההנהלה. יושב ראש אירגון האוהדים של התרנגולים, ברני קינגסלי, אמר ל-BBC: "המועדון מדבר איתנו בדרך כלל אבל מתעלם מהאוהדים כשמדובר על נושאים שמשפיעים על הכנסות המועדון".
גם יו"ר חוג האוהדים של קבוצת המיליונרים מנצ'סטר סיטי, אלן גלי, הביע בפני BBC את חוסר שביעות רצונו מהמצב. "אנשים אוהבים ללבוש את החולצות כי זה מראה על קשר עם הקבוצה אבל זה לא הוגן להוציא בכל עונה חולצה חדשה ולדרוש עליה 45 ליש"ט".
מומחים כלכליים שבדקו את מצב הקבוצות לקראת העונה הבאה ניתחו ומצאו: המועדונים מוכרחים להגדיל את הכנסותיהן על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי, שעדיין שורר בריטניה.
קייתי הווי, שכיהנה כשרת הספורט כשהוועדה למען האוהדים הגישה את המלצותיה, דווקא לא מכוונת את הביקורת כלפי המועדונים אלא כלפי הוריהם של הילדים הצעירים. "אף אחד לא יכול למנוע מקבוצות הפרמייר ליג למכור חולצות כל עוד יש מי שקונה אותם. המבחן הוא של ההורים. אם הילדים פשוט צריך לומר להם 'מצטערים, אבל איננו יכולים להרשות זאת לעצמנו".