למרות שקברניטי ווסטהאם עושים הכל כדי לזכות באצטדיון החדש הנבנה בלונדון לקראת האולימפיאדה, אין להם תוכניות למלא יותר ממחציתו.
מסתבר שלווסטהאם אין אשליות בקשר ללונדון. ממוצע הצופים במשחקי הבית של הקבוצה עומד על 33 אלף בשתי העונות האחרונות.
"התוכנית העסקית שלנו מבוססת על מספר האוהדים ובסיסי התמיכה הקיימים שלנו. במסגרת התוכנית העסקית שלנו, אין לנו משאלה למלא את האיצטדיון בכל משחק", כך אמר בסוף השבוע ל'פייננשיאל טיימס' קים ברומלי דרבי, מנכ"ל הרשות המקומית ניוהאם שניגשת עם ווסטהאם למכרז על האצטדיון.
נתון זה עשוי להעניק יתרון לטוטנהאם, הלונדונית השניה המועניינת באצטדיון החדיש. אוהדי הספרס ממלאים בקביעות את 36 אלף המושבים בווייט הארט ליין ולדבריהם עוד 34 אלף נמצאים ברשימת ההמתנה לרכישת מנוי. לפיכך, לתרנגולים לא צפויה להיות בעיה למלא את 60 אלף המקומות באצטדיון שישמש את אנגליה באולימפיאדה.
בנוסף לעובדה שברוב משחקיהם האצטדיון לא יהיה מלא, בווסטהאם לא מתכוונים לבטל את מסלול האתלטיקה, מה שמרחיק את הקהל מהמגרש. שני האלמנטים יוצרים אפקט שאינו אידיאלי לחוויית צופים במשחק כדורגל, שלא לדבר על השפעת האוהדים על הנעשה על כר הדשא. לעומתם, טוטנהאם מתכננת להוציא את מסלול האתלטיקה אחרי האולימפיאדה.
לווסטהאם יש תוכנית לטווח ארוך כיצד למלא את האצטדיון: על ידי שיווק הקבוצה לקהילה במזרח לונדון, במיוחד למשפחות מרובות ילדים ועל ידי חלוקת כרטיסים לבתי ספר ולמוסדות חינוכיים בסביבה.
בקבוצה של אברהם גרנט לא בונים רק על הכנסות מכדורגל. לפי התכנון, בכוונת הנהלת הפטישים להשתמש באצטדיון גם כמתחם להופעות ענק עם קיבולת של כ-90 אלף צופים, אירוח משחקי קריקט שיוכלו להכיל 74 אלף איש ואירועי אתלטיקה שימשכו 60 אלף צופים. ביום שישי צפויה להתקבל החלטה האם ווסטהאם תזכה להפעיל את האצטידיון, או שמא היריבה מצפון לונדון, טוטנהאם.