המועצה להימורים בספורט (הטוטו) תשקיע בשנה הקרובה כשבעה מיליון שקלים בחסויות ובמיתוג של ענפי הכדור המובילים ופעילויות נוספות כחלק מהאסטרטגיה שלה למצב את הטוטו כגורם המוביל בספורט הישראלי.
בשנים האחרונות היה הטוטו קשור בהסכמי חסות עם הכדורגל והכדורסל בלבד ועתה הרחיב את פעילותו השיווקית והעסקית גם לכדוריד ולכדורעף.
הטוטו יחתום בתקופה הקרובה על הסכם פרסומי עם מנהלת הליגה בכדורסל בהיקף של 2.7 מיליון שקלים. בשלוש השנים האחרונות מותגה ליגת הכדורסל תחת המותג ווינר בהשקעה של 7.1 מיליון שקלים לשנה. השנה מפעל הפיס רכש את הזכויות השמיות של הליגה בכדורסל והיא ממותגת כ'ליגת לוטו'. פעילות הטוטו בליגת הכדורסל תכלול בעונה זו לפיכך רק פעילות פרסומית ושיווקית באולמות.
כן ייחתם הסכם עם איגוד הכדורסל למיתוג כל פעילות הנשים (ליגה, גביע המדינה והנבחרת) תחת המותג ווינר בהיקף של כ-1.8 מיליון שקלים. במסגרת ההסכם יתנהלו כל האירועים תחת המותג ווינר, יועמדו שטחי פרסום נרחבים באולמות ועל בגדי השחקניות ויערכו פעולות שיווקיות ייעודיות.
שני הסכמים חדשים יחתמו עם ליגת הכדוריד (תחת המותג ווינר ביג) וליגת הכדורעף (טרם נקבע שם המותג). ההסכמים כוללים פעילות מיתוג ואלמנטים פרסומיים ואילו ההסכם עם הכדורעף כולל גם את ליגות הגברים והנשים, גביעי המדינה וחסות ראשית על נבחרת הנשים המצטיינת, שתופיע בטורניר הגמר האירופי ובליגה האירופית עם תלבושת ממותגת של הטוטו. כל איגוד יקבל עבור ההסכם 700 אלף שקלים.
יש להזכיר כי בקיץ יסתיים ההסכם הנוכחי של הטוטו עם ליגת הכדורגל וההתאחדות, לאחר שלוש שנים, במסגרתו משלם הטוטו 60 מיליון שקלים לשנה.
יו"ר הטוטו, צחי פישביין, הדגיש: "המיתוג החדש נועד למצב את הטוטו כגורם המניע את גלגלי הספורט. באמצעות החשיפה התקשורתית אנחנו מבקשים לחזק את המודעות לפעילות הטוטו בתחום הספורט והתרומה לקהילה ולהחדיר לתודעה הציבורית, כי אין ספורט בישראל בלי הטוטו".
במסגרת מדיניות זו יפנה הטוטו השנה משאבים גם למתן חסות לארועי ספורט המוניים כחלק ממעורבותו בקהילה. מרתון ירושלים, שייערך במרץ הקרוב, ימותג כמרתון ווינר. כן יימשך שיתוף הפעולה עם עירית ת"א בנושא סובב ווינר באופניים, שנערך בסוכות האחרון, ויושקעו סכומים נוספים באירועים ספורטיביים רבי משתתפים אחרים.
"קיבלנו החלטה אסטרטגית לקדם ולסייע גם לענפי ספורט נוספים. ההתקשרות שלנו עם כל הארועים האלה היא לשלוש שנים לפחות, וזאת כחלק מהאסטרטגיה שלנו לטווח ארוך. הטוטו הוא גורם פעיל ומעודד ספורט ולא רק בנק של הספורט", אומר עופר פרי, מנכ"ל הטוטו.