שתי עסקאות ענק, בהן ענקיות מתעשיית הרכב חתמו הסכמי חסות בתחום הספורט, נסגרו היום (חמישי).
חברת הרכב 'ווקסהול' הבריטית (Vauxhall) היא הספונסרית החדשה של נבחרת אנגליה בכדורגל. שווי העסקה עומד על מעל חמישה מיליון ליש"ט לשנה.
ווקסהול תחליף את חברת נשיונלווייד (nationalwide), שסיימה את החוזה שלה עם נבחרת שלושת האריות ביולי האחרון לאחר 11 שנים משותפות. נשיונלווייד רצתה להאריך את משך הרומן בארבע שנים נוספות תמורת כ-25 מיליון ליש"ט, אך בהתאחדות הבריטית היו בטוחים שהנבחרת תביא להישגים מרשימים במונדיאל ולא התפסקו בכך.
בסופו של דבר, בנשיונלוויילד נשמו לרווחה שחמק מהם הדיל המפוקפק עם הנבחרת הנלוזה שהופיעה בדרום אפריקה. ווקסהול, לעומת זאת, מסתכלת קדימה ל-2012, אז צפויה החברה להשיק דגם בריטי ראשון של מכונית חשמלית לשימוש ממושך, ה'אמפרה' (ampera). אין ספק כי ליו"ר ההתאחדות החדש, דייויד ברנסטיין, התוכנית האסטרטגית של ווקסהול מגיעה בתזמון מצוין.
במקביל פורסם כי ענקית הדלקים, חומרי הסיכה והשמנים המוטוריים 'קסטרול' חתמה על הסכם חסות עם ליגת ה-NFL, במסגרת מהלך שיווקי לקידום שמן סינתטי חדש של החברה לשיפור ביצועי הרכב.
"אנחנו רואים מכנה משותף עם ליגת הפוטבול, שמביאה את ההתרגשות ממיטב הביצועים על המגרש". מטרת החברה לבצע קישור בין הביצועים המשופרים של הספורטאים עם הטייטס והקסדות לבין היכולת של מוצרי קסטרול לשפר את הביצועים על הכביש, כאשר החברה מקבלת חשיפה של קהל מאסיבי במיוחד, בספורט הפופולארי ביותר בארה"ב.