עוד הוכחה לכך שהכדורגל שלנו הופך מסחרי יותר מתקבלת היום (חמישי) כשקבוצת הפרמייר ליג, ניוקאסל, בצעד מפתיע מאוד, החליטה לשנות את שמו של האצטדיון הביתי, ה-'סט. ג'יימס'ס פארק' ל-'ספורט דיירקט ארנה', על שם חברת ההלבשה וההנעלה.
הבעלים מייק אשלי דיבר על הנושא בעבר ובחר באמת ללכת על הצעד הקונטרברסלי שללא ספק מכעיס מאוד את אוהדי הקבוצה שכבר החלו להתבטא בנושא. ההחלטה לנטוש את השם מגיעה דווקא שהקולות נגד אשלי רבים למרות העובדה שהקבוצה של אלן פרדיו ממוקמת במקום השלישי בטבלה באנגליה.
בהודעה רשמית באתר הקבוצה התגלה העניין שהקבוצה מחפשת ספונסר שיקח את שם האצטדיון. למרות זאת נוצרה תחושה בקרב הקבוצה ששינוי שם האצטדיון ירחיק ספונסרים אחרים כשזהו בעצם האצטדיון הראשון שמשנה את שמו לעומת אצטדיונים אחרים, חדשים, ש'נולדו' עם שם מסחרי כמו אצטדיון האמירויות של ארסנל.
בהודעה נכתב: "ניוקאסל יונייטד הודיעה היום על הכוונה והתוכנית לשנות את שם האצטדיון. הקבוצה מחויבת להגדיל את הכנסות הקבוצה על ידי משיכת ספונסרים ומפרסמים".
עוד נכתב: "הזכות על השם במקור והמכרז עליו יצא ב-2009 אך אז לא הוכח ששווה כלכלית לעשות צעד שכזה. עד שהמועודן לא ימצא ספונסר שיקנה בצורה מלאה את הזכויות על שם האצטדיון הוא ייקרא ה-ספורט דיירקט ארנה'".
מנכ"ל הקבוצה, דירק למביז, סיפר: "אנחנו מנסים למקסם את הרווחים מהנושא כרגע לטובת המועדון. המטרה שלנו בשביל ניוקאסל זה להמשיך ולתת הצלחה לאוהדים שלנו ולכל מי שקשור למועדו הזה".
למביז הוסיף: "אנחנו מחפשים לייצר יציבות כלכלית ואנחנו חייבים לקחת ברצינות את המצב הכלכלי של המועדון כדי להגיע להצלחות. בשביל זה אין לנו ברירה ואנחנו חייבים להגדיל את ההכנסות מפירסום למועדון, זו הדרך. זהו זמן לא פשוט מבחינת כלכלית וזאת ההחלטה שעשינו".