עד כמה אפקטיביות הפרסומות שנוחתות עלינו מכל מקום? האם יש להן השפעה אמיתית על קהל הצופים או הקוראים? אלו שאלות שכל איש שיווק או פרסום משתוקק לקבל עליהן תשובה מניחה את הדעת.
דוגמה חיובית להשפעה של פרסומות באה מכיוון קטאר דווקא. סרטונים חדשים שהשיקה קטאר למען בחירתה לאירוח המונדיאל ב-2022, בכיכובם של זינדין זידאן ופפ גווארדיולה, העלו את סיכויי המדינה מהמפרץ הפרסי. כך לפי סוכנויות ההימורים.
דובר סוכנות ההימורים הבריטית, וויליאם היל ציין היום (רביעי) כי הסרטונים "הרשימו אותנו" ובעקבות זאת הפכה קטאר לפייבוריטית אצל המהמרים בקרב על האירוח ב-2022 עם יחס של 4-9 לעומת 3-1 היחס של אוסטרליה וארה"ב עם 7-2. יפן ודרום קוריאה הרחק מאחור עם 33-1 ו-40-1 בהתאמה.
בפרסומת עם זידאן, מספר כוכב ריאל מדריד ונבחרת צרפת לשעבר על ילדותו במארסיי, ההתמודדות עם העוני ומוטיבציה שלו להשקיע יותר מכולם, עקב הרקע כמהגר מאלג'יריה.
לדבריו, כדי לבלוט, היה צריך לעבוד קשה יותר והדבר ניכר גם באימונים. זידאן מדבר על החשיבות עבור ילדי המזרח התיכון שבהבאת המונדיאל וההזדמנות שחוויה שכזאת תעניק להם. בסיום הפרסומת אומר זיזו כי "כדורגל שייך לכולם", לאחר ציון התרומה החיובית שהמשחק הביא לדרום אפריקה.
סרטון אחר מתחיל עם ילדים מתרוצצים עם כדור על רקע נופים מוכרים של העיר ברצלונה, מראות המצליחים ליצור אצל הצופים את ההקשר עם הכדורגל המשובח שמייצרת העיר.
בהמשך נפגשים הילדים עם שגריר ההצעה הקטארית, שמסביר במעין מסיבת עיתונאים מאולתרת את יתרונות האירוח בקטאר.
יש להדגיש כי מנג'ר אלופת ספרד שיחק בסוף הקריירה שלו בקטאר. לאחר 11 עונות כקשר אחורי מצטיין בברסה בילה פפ שתי עונות וחצי בליגה האיטלקית ומשם, בגיל 34 (2003) הגיע למועדון אל אהלי בדוחא, קטאר.
גווארדיולה העדיף את הכסף הגדול והריחוק מאור הזרקורים בקטאר על פני הצעות ממנצ'סטר יונייטד ומועדונים אירופיים נוספים ובילה שתי עונות בקטאר, תקופה בה המדינה הצליחה לפתות שחקנים מובילים רבים בסוף הקריירה, ביניהם גם גבריאל בטיסטוטה.
בשבוע שעבר סיימה פיפ"א את חקירתה נגד קטאר וספרד ללא ממצאים , בטענה שהשתיים תיאמו את הצבעות נציגיהן לקראת ההחלטה על מארחות המונדיאלים. ספרד מתמודדת יחד עם פורטוגל בהצעה משותפת לאירוח ב-2018.