רגע לפני יום האיידס הבינלאומי, כמה מהכדורגלנים הטובים בעולם הצטרפו לבונו בהכרזה על שותפות בין תאגידי Nike ו-(Red). בין הכדורלגנים ניתן למצוא שמות כמו: דידייה דרוגבה וג'ו קול מצ'לסי, אנדריי ארשבין ודנילסון מארסנל, מרקו מטראצי מאינטר, לוקס ניל מאברטון, קלינט דמפסי וסאול קי-היון מפולהאם, נפגשו היום (רביעי) בלונדון והכריזו על שותפות בין התאגידים.
שותפות ייחודית זו מביאה עימה גישה כפולה ומשולבת למלחמה נגד האיידס באפריקה, על ידי מתן מימון לתוכניות המספקות חינוך ותרופות בשטח, תוך גיוס כוחו של הספורט כדי לעורר מעורבות בקרב צעירים ברחבי העולם במלחמה נגד האיידס ביבשה.
בהודעה על דבר השותפות, כדורגלנים מכל העולם וסולן להקת U2 ואחד ממייסדי (RED), בונו, הצטרפו למרק פרקר, נשיא ומנכ"ל Nike Inc, סוזן סמית' אליס - מנכ"לית (RED), ופרופסור מישל ד. קזצ'קין - דירקטור ומנהל בקרן העולמית למלחמה באיידס, שחפת ומלריה.
כל אותם המכובדים הנ"ל, הדגישו את הצורך בפעולה ומעורבות בינלאומית להדברת האיידס באפריקה.
"המלחמה נגד האיידס באפריקה זקוקה למותגים מעולים כדי להגביר את המודעות והמעורבות", ציינה סוזן סמית' אליס, והוסיפה: "תאגיד Nike הוא השותף המתאים לחיבור בין חינוך וספורט, חיבור המסייע ביצירת שינוי חברתי, מניעה והבנה של מחלת האיידס. אנו מתרגשים מהעבודה המשותפת עם התאגיד הזה".
לתאגיד Nike עבר מוכח של העלאת מטרות בינלאומיות ליצירת מודעות ומעורבות בקרב צרכנים. "כמותג בינלאומי וחברה יצירתית, מסוגל תאגיד Nike לקחת חלק בהעלאת התהודה לנושא חשוב זה". מסר מרק פרקר, נשיא ומנכ"ל Nike. "תוך שימוש בכדורגל כזרז, מצטרף התאגיד לתנועת (RED) במלחמה נגד האיידס באפריקה", הוסיף פרקר.
הקונספט של החיבור בין שני התאגידים פשוט, ומזמין אנשים "לקשור קשר ולהציל חיים", על ידי רכישת זוג שרוכים של Nike ו-(RED). מאה אחוז מהרווחים ממכירת השרוכים יחולקו שווה-בשווה בין הקרן העולמית למלחמה באיידס, שחפת ומלריה, המממנת תוכניות איידס המעניקות תרופות לסובלים מהמחלה, ויוזמות קהילתיות מבוססות-כדורגל של תאגיד Nike, המספקות חינוך והבנה בנושא מניעת האיידס. שותפות ייחודית זו תומכת בתוכניות המחנכות, כמו גם מרפאות.
ירידה בשכיחות המחלה במדינות אפריקה
הושגה התקדמות במאמץ להפחית את שיעור ההדבקות בנגיף ה-HIV באפריקה, כאשר 14 מדינות מדווחות על ירידה בשכיחות המחלה. מדובר בחדשות מעולות המוכיחות כי ניתן לנצח במאבק. אך עם זאת, מחלת האיידס עודנה אחד האתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני העולם כיום. מספר משוער של כ-3,800 גברים, נשים וילדים מתים באזורים באפריקה הנמצאים דרומית למדבר סהרה מדי יום. זאת, בנוסף ל-6,000 נדבקים חדשים מדי יום בקרב גברים ונשים בגילאי 15-24.
"השרוכים של Nike ו-(RED) יכולים לקשור בין ספורטאים ברחבי העולם עם אנשים החיים תחת איום נגיף ה-Hiv באפריקה, בצורה מופלאה", אמר פרופסור מישל ד. קזצ'קין, דירקטור מנהל בקרן העולמית. "ענידת שרוכים אלו מסמלת שאיכפת לך מאחרים - ומאפשרת לנו להגן ולטפל במיליוני אנשים החיים בצל סכנת ההדבקות או המתמודדים עם השפעות המחלה".
"(RED) יצרה דרך ברת-קיימא לערב עסקים במימון המאבק באיידס באפריקה בקנה מידה רחב-היקף. שותפויותיה של החברה לא רק מספקות מימון לקניית תרופות מצילות חיים, אלא גם מעניקות את המינוף הדרוש לנו להראות למגזר הציבורי כי השותפות עובדת וכדי לגייס תמיכה נוספת", מסר הדר' טדרוס אדהנום גברייסוס, שר הבריאות של אתיופיה, ויו"ר מועצת המנהלים של הקרן העולמית. "הצטרפות תאגיד Nike ליוזמת (RED) רק תוכל לחזק את ההשפעה, שכן היא תעביר את המסר למיליוני אוהדי הכדורגל ברחבי העולם, ותערב אותם בנושא דרך תשוקתם לענף הספורט", הוסיף.
השרוכים של Nike ו-(RED) יימכרו ב-1 בדצמבר בחנויות Nike ובחנויות נבחרות ברחבי העולם. בנוסף, השרוכים של יוצעו למכירה באתר nike.com. מוצרי Nike ו-(RED) נוספים יושקו בחודשים הקרובים.