ברצלונה וריאל מדריד חיות כנראה בקוסמוס נפרד. מעבר ליריבות הענקית בכדורגל ובשייכות הפוליטית, כל אחת מהקבוצות מנסה לחדש ולהיות מקורית יותר בתחום הביזנס. הפעם, בדיוק בשבוע בו מדריד הודיעה כי תתחיל לשווק משחקים בפלטפורמת סלולר, ברצלונה סוגרת דיל חסות עם גורם כלכלי מבוסס.
חברת "אטיסאלט", שהיא חברת תקשורת שבסיסה באיחוד האמירויות, תהיה אחת מנותנות החסות המשנית של הקבוצה. בכך נסללה דרך להשפעת כסף מנסיכויות המפרץ באחת הקבוצות הפופולריות בעולם. שני הצדדים סיכמו על חוזה למשך ארבע שנים ועל פי הפרסומים חברת התקשורת תשלם לבארסה 12 מיליון יורו.
במסגרת ההסכם, ברצלונה תקיים משחק ראווה נגד קבוצה גדולה באחד המקומות בהם מפיצה החברה את מוצריה. במקביל, "אטיסאלט" תוגדר מעתה כחברת הסלולר הרשמית של ברצלונה בכל השווקים הבינלאומים שלה. החברה מפיצה את מוצריה ב-18 מדינות שונות ובעיקר באזור המפרץ ומדינות גדולות באסיה ואפריקה, כגון ניגריה ואיראן.
ראשי ברצלונה לא הסתירו את המניעים מאחורי ההסכם. השותפות הזו תסייע בידם לחזק את ההשפעה במזרח התיכון אמרו בקבוצה, במסגרת האסטרטגיה לאתר ולהשפיע על שווקים חדשים כל הזמן. מעל 80 מיליון לקוחות של חברת החסות יקבלו עכשיו מידע ישיר על ברצלונה ופעילויות ופרסומים שונים הקשורים בקבוצה, עם הסמל של ברצלונה.
"ההסכם יאפשר לנו לחזק את תדמיתנו במזרח התיכון", אמר ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה. בשוק אחר שמענין את ברצלונה, ארה"ב - הודיעה ברצלונה כי הרעיון להקים קבוצת כדורגל בליגה האמריקנית נכנס לדיונים מחודשים. ההוצאה הכספית הגדולה של קבוצה כזו מטרידה את ברצלונה והיא לא מעוניינת לסכן את השקעותיה בתקופה בה המיתון דומיננטי כל כך.