רכבי מרוץ. בקרוב בישראל (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
ג´נסן באטן בדרך לניצחון בפורמולה 1 (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

המשפט 'צריך לדעת להיות במקום הנכון בזמן הנכון' מזמן כבר הפך לקלישאה, וכנראה שגם צריך לדעת מתי לרדת מהמסלול. קבוצת הונדה, מהמפורסמות של הפורמולה 1 עד השנה, עשתה את הטעות הגדולה שלה ופרשה מהמירוץ בזמן הכי לא טוב מבחינתה. 

חברת יעוץ וניתוח נתוני מדיה, מרגוס אנד מטריקס, שמקום מושבה בבריטניה, נדרשה לנושא הזה וגילתה כי הונדה, שפרשה לפני העונה הנוכחית, הפסידה חשיפה, יחסי ציבור ומדיה בשווי של 255 מיליון דולר. 
 
בסוף השבוע האחרון זכתה בראון GP, הקבוצה שהחליפה את הונדה באליפות היצרנים של הפורמולה 1. בנוסף, הנהג האנגלי ג'נסן באטן עשה הסטוריה וזכה סוף סוף בתואר במירוץ בברזיל, אחרי 9 שנים שהוא נוהג בסבב. רבים מהבוסים של הענף, כולל ברני אקלסטון הצבעוני, מיהרו לברך אותו. 

כתוצאה מכך, חישבה חברת הייעוץ את שווי החשיפה. היא ניתחה 15 מרוצים ב- 18 מדינות וגילתה כי רק המכוניות של בראון GP קיבלו חשיפה של 8.5 שעות שידור בערוצי טלויזיה וערוצי מדיה שונים. מדובר בפלטפורמות בינלאומיות שבהן נחשף המותג.

הנקודה המענינת היא שהכיסוי הזה הוא גדול יותר מקבוצת פרארי, ופי 3 גדול יותר ממה שקיבלה הונדה בעונה שעברה. השווי של החשיפה כאמור נאמד ב-255 מיליון דולר. 
 
זה אולי צובט בלב לאנשי הונדה, אבל מה כבר הם יכלו לעשות? ההוצאות על החזקת קבוצה בפורמולה 1 הן ענקיות, והמיתון הגדול שפרץ לפני יותר משנה חייב את הונדה לקצץ בהוצאותיה.

ג´נסן באטן (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
ג´נסן באטן (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

לפי דובריה אז, הפרישה ממרוצי הפורמולה היתה אמורה לחסוך לחברה הוצאה של כ-220 מיליון דולר בשנה.