הכנסות ליגת העל בכדורגל בעונה החולפת הגיעו לשיא כל הזמנים של 440.8 מיליון שקלים. חלק מזה כמובן מהגדלת הסכום שדאגו בעלי הקבוצות להזרים לכדורגל (189.9 מיליון שקלים) ומעלייה של 55% בהכנסות מספונסרים. אלא שמתברר שהכדורגל הישראלי מצא עוד דרך מצוינת לייצר הכנסות.
מבדיקת "גלובס" עולה כי בעונת 2007/08 רשמו קבוצות ליגת העל הכנסות בסך 31.9 מיליון שקלים ממכירת שחקנים. מדובר בסכום הגבוה ביותר שנרשם תחת סעיף זה מאז הקמת ליגת העל. מבחינת היחס של ישראל לשאר הליגות בעולם, ישראל מדורגת בסביבות המקום ה-30 מבחינת כמות העסקאות שבוצעו להעברת שחקנים.
המשמעות היא שסעיף ההכנסות ממכירת שחקנים הוא מקור ההכנסה העצמי החמישי בגובהו של קבוצות ליגת העל, אחרי הכנסות מספונסרים (64.7 מיליון שקלים), מכירת כרטיסים (48.8 מיליון שקלים) טלוויזיה (42.8 מיליון שקלים) והטוטו (33 מיליון שקלים).
מי שמובילה את רשימת היצואניות וזו שרשמה את ההכנסה הכי גבוהה מעסקאות שחקנים היא הפועל ת"א. הסיבה העיקרית לעלייה בהכנסות ממכירת שחקנים היא פתיחתו של "העידן הבלגי" - הפועל מכרה את סלים טועמה (ליאז'), אליניב ברדה (גנק) וגילי ורמוט (גנט), בית"ר ירושלים מכרה את ברק יצחקי (גנק), ומכבי פתח תקווה את עומר גולן (לוקרן).
עוד עולה מבדיקת "גלובס", כי גם בעידן הבעלות הפרטית הקבוצות עדיין נשענות על תמיכת העיריות - 7 מיליון שקלים נכנסו ל-12 קבוצות ליגת העל מהעיריות. 6 מיליון שקלים הכניסו הקבוצות מהשכרת מזנונים ומאנטנות סלולריות במגרשים. עוד עולה כי ההכנסות של הקבוצות ממחלקות הנוער מסתכמות ב-6.3 מיליון שקלים, עם זאת חלק ממחלקות הנוער לא רשומות כחלק מהקבוצה הבוגרת ומתנהלות כעמותות עצמאיות.