ההצלחה האמריקאית באולימפיאדת החורף הביאה לרייטינג גבוה לרשת NBC, המשדרת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות את המשחקים מוונקובר. NBC אף הגדילה לעשות כשגברה על נתוני הצפייה של תוכנית הלהיט 'אמריקן איידול', ששודרה ביום רביעי אצת מתחרתה, רשת FOX.
הזכייה של גולשת הסקי האמריקאית הפופולארית לינדסי וון, יחד עם מדליות זהב לגולש הסנואובורד שון וייט והמחליק שני דיוויס, הביאו ל-NBC את הרייטינג הטוב ביותר ליום בודד בתולדות אולימפיאדת החורף. 29.4 מיליון אמריקאים צפו בתחרויות מוונקובר בפריים טיים, לעומת 18.6 מיליון צופים בלבד ל'אמריקן איידול', הגרסה המקומית ל'כוכב נולד'.
מדובר בפעם הראשונה בה 'אמריקן איידול' מפסידה קרב רייטינג חזיתי מאז מאי 2004 והנתון הנמוך ביותר של תוכנית הריאליטי, מבחינת קהל, מאז אפריל 2003. רק לאחרונה נשבר שיא הצפייה הטלוויזיוני אי פעם בארה"ב, כאשר מעל מאה מיליון צפו בסופרבול, בו הפתיעה ניו אורלינס את אינדיאנפוליס ופייטון מאנינג. גם בשבוע שעבר הוכח כי האמריקאים, למרות הסטריאוטיפים על היותם עצלים ושמנים ואולי בעצם כתוצאה מכך, אוהבים מאוד לצפות בשידורי ספורט.
לרשת NBC, בעלת לוגו הטווס המפורסם, זו הזדמנות נדירה לרוות נחת אחרי שהרשת הייתה נתונה לביקורת אדירה. NBC הובילה במשך שנים ארוכות את רשתות הטלוויזיה בארה"ב. בשנה האחרונה הותקפה מכל עבר, בעקבות ההחלטה להציב את ג'יי לנו בפריים טיים. כישלון התוכנית חייב שינויים וברשת החליטו להזיז את תוכניתו של קונאן אובריאן, האהוב על הקהל הצעיר בארה"ב. קונאן לא הסכים לשינוי, הצטרף להתקפה על הכישלון הניהולי של הרשת ואף זכה לפיצויים בגובה 45 מיליון דולר, עקב פרישה מוקדמת מהרשת.