מי אמר שהאמריקאים לא אוהבים כדורגל? לפי נתוני הרייטינג בארה"ב, הם דווקא אוהבים, לפחות את הנבחרת הלאומית, ומשווקי ענף הכדורגל יכולים להיות אופטימיים.
המשחק בין הנבחרת האמריקאית לאנגליה השיג ממוצע של 14.5 מיליון צופים. אירוע הספורט, ששודר ברשת ABC וכן ברשת יוניוויז'ן שבשפה הספרדית, השיג את הרייטינג הגבוה ביותר בארה"ב למשחק בסיבוב ראשון של המונדיאל. כך לפי מדד נילסן.
שמונת המשחקים הראשונים של המונדיאל בדרא"פ, ששודרו ברשתות ESPN ו-ABC, השיגו ממוצע של כ-3 מיליון צופים, 75 אחוז יותר משהשיגו המשדרים המקבילים מהמונדיאל בגרמניה לפני ארבע שנים. לשם השוואה, חמשת המשחקים הראשונים בסדרת גמר פלייאוף ה-NBA בין לוס אנג'לס לייקרס לבוסטון סלטיקס, ששודרו ב-ABC, משכו אל מקלטי הטלוויזיה 16.2 מיליון צופים בממוצע.
נראה שהמרוויחה הגדולה מהעלייה בפופולאריות של הכדורגל בארה"ב, לפחות בכל הקשור לצפייה בטלוויזיה, היא ענקית הבידור והמדיה 'וולט דיסני', חברת האם של ESPN ו-ABC.
חברת הענק השקיעה משאבים רבים ברכישת נתח פרסום במטרה לקדם את שידורי המונדיאל בטלוויזיה ובאינטרנט.
סגן הנשיא של ESPN, ג'ון סקיפר, אמר ללוס אנג'לס טיימס: "האסטרטגיה שלנו היא לגרום לאמריקה להבין שמדובר באירוע עולמי ובינלאומי בסדר גודל ענק". לפי סקיפר, ליגות הנוער בכדורגל בארה"ב תרמו להפצת הענף ברחבי מדינת הענק ולהעלאת המודעות אליו. סקיפר מאמין בכדורגל ומבטיח כי הוא ימשיך להיות מקודם ומסוקר ברשת ESPN.
ליסה מ' ברנס, מומחית למדיה וספורט מאוניברסיטת קוויניפיאק בקונטיקט, רואה זאת קצת אחרת. "כדורגל אינו ידידותי לצופי הטלוויזיה, לכן יהיה קשה לענף להיות פופולארי בארה"ב. כדורגל לא מתוכנן עבור צופי טלוויזיה כמו ענפי הספורט האמריקאים. יש קושי להכניס פרסומות במהלך המשחק וזה מרחיק מפרסמים גדולים ורשתות טלוויזיה גדולות".
בינתיים, לרשתות המשדרות יש בעיות נוספות: האם להבהיר את המשחק ולפנות בצורה קלילה אל הצופים במטרה למשוך קהלים חדשים, או שמא מוטב לפנות אל חובבי הכדורגל האדוקים, כדי שאלה לא ינחרו בבוז כאשר במשדר יסבירו את החוקים הבסיסיים שלו.
"אנחנו מניחים שהאוהדים שצופים במונדיאל מכירים את המשחק. זה לא אומר שהם מכירים את כל סגל נבחרת קמרון או את ההיסטוריה שלה בגביעי העולם", הוסיף סקיפר בהתייחס לנקודה זו.