ענקית האופנה וציוד הספורט, נייקי, מתכננת לערוך שינוי קיצוני בעיצוב התלבושות של ליגת הפוטבול האמריקאית, ה-NFL.
נייקי חתמה על הסכם לחמש שנים עם ה-NFL על בלעדיות בכל הקשור לאספקת תלבושות לשחקני הליגה, כולל תלבושות הספורט של הספורטאים מחוץ לכר הדשא. מדובר על הסכם שיחל ב-2012 ותוקפו לחמש שנים כשבתמורה תשלם נייקי 35 מיליון דולר לשנה. החברה האמריקאית תחליף את המותג ריבוק שחתמה בתחילת העשור על הסכם לעשר שנים עם ה-NFL. ריבוק שייכת למתחרה הגדולה של נייקי, אדידס.
נשיא נייקי, צ'ארלי דנסון, התבטא בנושא בעקבות חתימת ההסכם החדש של החברה עם ה-NFL ואמר לרשת CNBC: "אנחנו מתכננים שינוי דרמטי בתלבושות ה-NFL בדיוק כפי שעשינו בליגת הקולג'ים, בהסתמך על חשיבה חדשנית ושימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר האפשרית".
בעקבות ההודעה על ההסכם עם ליגת הספורט העשירה בעולם זינקה מניית נייקי למחיר שיא של כל הזמנים בוול סטריט, 83.40 דולר למניה.
במקביל, חתמה ליגת הפוטבול על עיסקה למכירה בלעדית של כובעי מצחייה, עם ניו ארה (New Era), יצרנית הכובעים הגדולה בעולם, לחמש שנים וכן עם חמש חברות אופנה נוספות, ביניהן UNDER ARMOUR המשווקת בישראל ובראנד 47 שתספק כובעים לאוהדים. לפי רויטרס, הכנסות ה-NFL מעסקאות מוערך בכמיליארד דולר.
למרות הסכומים האדירים שמוכנות חברות האופנה לשלם תמורת שיתוף הפעולה עם ליגת הפוטבול, פסיקת בית משפט שניתנה השנה מעניקה רוח גבית לחברות מתחרות המעוניינות לשווק מרצ'נדייז של הליגה, בטענה שההסכמים החדשים מהווים הפרה של כללי המונופול וההגבלים העסקיים.