באיטליה גאים מאוד בתעשיית הרכב המקומית, שהולידה מותגים כמו פרארי, מזראטי, למבורגיני ועוד. אך בכל הנוגע ליעילות, אין כמו היפנים. ואת זה מבינה היטב גם פיורנטינה, שחתמה היום (שלישי) על עסקה עם יצרנית הרכב הגדולה, מאזדה. בכך מסתיימים ארבעה חודשים בהם היתה הקבוצה ללא ספונסר מסחרי, כשרק הכיתוב 'להציל את הילדים' הופיע על חולצותיה.
ענקית הרכב היפני תשלם לויולה ארבעה מיליון יורו לעונה, לתקופה של שנתיים וחצי, עד סיום עונת 2012-13. מאזדה תחליף יצרנית רכב אחרת מארץ השמש העולה, טויוטה, ששימשה כספונסר של המועדון מפירנצה עד סוף העונה שעברה.
מאזדה משמשת כספונסרית של שני מועדוני ספורט ביפן ואחד באוסטרליה, וההסכם עם פיורנטינה הוא למעשה הראשון שלה עם קבוצה אירופית. לחברה בעלות חלקית על קבוצת הבייסבול המקצוענית 'ירושימה טויו קארפ' ועל מועדון הכדורגל 'סנפורץ' הירושימה' מליגת הכדורגל הראשונה ביפן (ג'יי ליג).
למאזדה גם הסכם חסות עם קבוצת 'צפון מלבורן', קבוצת כדורגל בסגנון אוסטרלי, משחק שדומה במהלכו לפוטבול האמריקני, רק שכאן מוענקות נקודות רק על שערים המובקעים בעזרת בעיטות.
בדומה לברצלונה, שתשאיר את הלוגו של יוניס"ף על חולצותיה, גם בפיורנטינה לא מתכוונים לוותר על הפילנתרופיה, והלוגו בעל המסר החיובי ולא מסחרי ישמר, לצד הלוגו המוכר של מאזדה.
מנכ"ל פיורנטינה, סנדרו מנוצי, אמר בעקבות החתימה על ההסכם: "אחרי שהסתיימו היחסים שלנו עם טויוטה לקחנו את הזמן בחיפוש אחר שותף חדש לחולצה הסגולה. אני משוכנע שמצאנו שילוב נכון בין מסורת וחדשנות, רוח תחרותית ומשחק הוגן".
כיאה למעמדים שכאלה, גם נציג מאזדה שפע שבחים למועדון האיטלקי "הצעיר, הדינאמי והלא קונבנציונלי". ב-2009 הסתכמה ההכנסה התפעולית של מאזדה ב-113 מיליון דולרים והרווח הנקי עמד על 77 מיליון דולרים.
על כר הדשא הסגולים מפירנצה לא מרשימים במיוחד העונה והם מדורגים כרגע במקום ה-12, רק חמש נקודות מהקו האדום, אך עם משחק חסר.